۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۶۶۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روحانیت پرچم دار دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران بااشاره به این که روحانیت در جبهه ها درس سلحشوری و مظلومیت را در میان رزمندگان ترویج می کرد، گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس روحیه و قدرت روانی را در میان رزمندگان افزایش می داد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در حاشیه برگزاری یادواره نخستین شهید روحانی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به این که نقش روحانیت در تهذیب نفس و پیراستگی درون رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار بود، بیان داشت: طلاب و روحانیان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها با مزدوران رژیم بعث جنگیدند، بلکه دلدادگان راه ولی فقیه را به سرچشمه خورشید معرفت و معنویت رهنمون ساختند.


حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که متأسفانه نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس آنطور که شایسته این قشر تأثیر نظام اسلامی بوده تبیین نشده است، بیان داشت: متولیان این امر باید بیشتر نقش روحانیت در جنگ را برای جامعه تبیین کنند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: روحانیت اصیل و آگاه جامعه با حضور گسترده خود در جبهه‌ها، شور انگیزترین حماسه بشری را آفریدند و با خون سرخشان، نهال نوپای انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت با الهام از انقلاب سرخ حسینی به جبهه ها شتافتند، ادامه داد: قدرت شیطانی و طاغوتی رژیم بعث و حامیان استکباری آن را در برابر اعتقاد راسخ فرزندان این مرزوبوم مستأصل کرد.


مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره وظیفه خود را می دانست و هیچ گاه منتظر نماند تا وظایفش را به او گوشزد کنند، گفت: رهبری روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پیروزی شیرینی را برای رزمندگان رقم زد.


وی با اشاره به این که روحانیت در جبهه ها درس سلحشوری و مظلومیت را در میان رزمندگان ترویج می کرد، گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس روحیه و قدرت روانی را در میان رزمندگان افزایش می داد.


حجت الاسلام طاهری با بیان این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس فرصتی را برای تهذیب نفس و پیراستگی درون فراهم کرد، افزود: تبلیغ ارزش های اخلاقی در جبهه ها فضای اخلاقی را افزایش داد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که زبان صادقانه روحانیت آگاه اثرگذاری بسیاری در میان عموم جامعه داشته و دارد، افزود: روحانیت در تاریخ مهم ترین پناهگاه و ملجأ مردم بوده است.


حجت الاسلام طاهری روحانیت را پرچم داران حقیقی حرکت های انقلابی دانست و ادامه داد: حضور روحانیت در جبهه زمینه تقویت روحیه استقامت را در میان رزمندگان به وجود می آورد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که رزمندگان کشورمان عظمت نام ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس به دنیا اثبات کردند، گفت: مقاومت ملت ایران در برابر همه دنیا جلوه ای از شکوه و عظمت عزت ملی مردم کشورمان بود که در سایه اسلام و معارف دینی حاصل شد.


مدیر حوزه علمیه مازندران، ایجاد شعور سیاسی و بصیرت را یکی از برکات انقلاب دانست و اظهار داشت: قدرت‌های استکباری در هشت سال دفاع مقدس برای شکست انقلاب با همه تجهیزات از عراق حمایت کردند که در نهایت ملت ایران با روحیه مقاومت و اتکا به ایمان به پیروزی رسید.


حجت الاسلام طاهری با بیان این که اصل دفاع کاری الهی است و هرکه در عرصه دفاع گام برداشت، کاری الهی کرده است، خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران فرهنگ دفاع مقدس را با خون خود نهادینه ساختند.


وی با اشاره به این که اقتدار امروز ملت ایران به برکت اخلاص، پایداری و توکل رزمندگان دفاع مقدس و ملت ایران است، افزود: شهدا و ایثارگران، مظلومانه و با دست خالی از کشور دفاع کرده و در محاصره شدید با دشمن جنگیدند که اگر پشتوانه عاشورای امام حسین(ع) نبود این مقاومت ممکن نخواهند بود.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رزمندگان ما در سال های دفاع مقدس با روحیه ایمان و دستان خالی در برابر دشمنان قرار گرفته و مجاهدت های بسیاری از خود نشان دادند، گفت: رزمندگان ما در جبهه های حق علیه باطل در برابر دشمنان قرار گرفته و روحیه مقاومت و ایستادگی خود را به همگان نشان دادند.


حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مردم ما همواره در عرصه های مورد نیاز انقلاب حضوری فعال و با بصیرت از خود نشان دادند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی در مسیر بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه و ترویج ارزش ها و آرمان های والای نظام اسلامی به نحوی شایسته گام برمی دارد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران بابیان این که بهره گیری از سیره شهدا نظام اسلامی را در مسیر عزت و اقتدار قرار می دهد، گفت: شهدا خون های پاک خود را برای نظام اسلامی فدا کردند که باید ادامه دهنده راه ارزشمند و متعالی این عزیزان باشیم.


مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون های پاک شهدا و تلاش ها و هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، بیان داشت: امروز نظام اسلامی در جایگاه ارزنده و والایی قرار دارد که باید در راستای تحکیم و ترویج آرمان های نظام اسلامی کوشا باشیم./950/202/ب1

ارسال نظرات