۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۴۶۷۱
با هدف تقویت بنیه دینی دانش آموزان؛

جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با هدف تقویت بنیه دینی و مذهبی دانش آموزان استان برگزار شد.
همکاري حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، جلسه کمیته همکاری های حوزه و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، عصر امروز با حضور مسؤولان حوزه علمیه اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان در محل ساختمان مدیریت حوزه های علمیه اردبیل برگزار شد.

 

این جلسه با هدف هم اندیشی در خصوص تشریح و تبیین شرح وظایف و بررسی و شناسایی زمینه های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان در زمینه علمی و دینی و به ویژه توسعه همکاری های در زمینه مدارس امین برگزار شد.

 

حجت الاسلام نصیری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل در این جلسه با اشاره به تعداد مدارس امین و حضور روحانیان در مدارس استان، خاطرنشان کرد: بیش از 30 مدرسه در سطح استان در طرح مدارس امین فعال بوده و یازده مدرسه امین نیز به صورت مدارس شبانه روزی از حضور روحانیان استفاده می کنند.

 

وی افزود: در سال جاری تعداد مدارس امین افزایش یافته که قطعا این موضوع عامل تقویت بنیان های دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان در مدارس می شود.

 

حجت الاسلام نصیری، تصریح کرد: دوره های آموزشی شیوه های برخورد با دانش آموزان و گروه های سنی نوجوانان برای روحانیان مستقر در مدارس امین برگزار شده است.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل، بیان داشت: در سال جاری تلاش شده تا تعداد بیشتری از مدارس اردبیل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در بحث نماز جماعت و حضور روحانی در نمازهای جماعت پوشش داده شود.

 

وی به جلسات گفتمان دینی در مدارس اشاره کرد و گفت: جلسات گفتمان دینی با حضور اساتید حوزه های علمیه در مدارس امین برگزار شده است.

 

مصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورشی حوزه های علمیه اردبیل نیز در این جلسه با قرائت پیام حجت الاسلام ملکی، مشاور وزیر و رییس همکاری حوزه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش با در راستای تقویت بنیه دینی و مذهبی دانش آموزان برگزار می شود.

 

وی افزود: پاسخ به شبهات دینی، برگزاری کفتمان های دینی، تعامل در راستای ماموریت های محوله برابر اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله اهداف برگزاری و تشکیل این کمیته است./937/202/ب1

ارسال نظرات