۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۴۷۶۵
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

دشمنان به دنبال تخریب مبانی اعتقادی مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که آنچه امروز بنیان فکری شیعه و نظام اسلامی را تهدید می کند چالش های فراروی شیعه است، گفت: دشمنان به دنبال شبهه آفرینی در اعتقادات و باورهای معنوی و تخریب مبانی اعتقادی مردم هستند.
ايمان و اعتقاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی امروز در جمع معاونان آموزش و پرورش سندرک با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و گشوده شدن چشم اندازهای معنوی در ایران حرکت های پیچیده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد، اظهار داشت: در سه دهه اخیر، انقلاب اسلامی ایران چند مقطع مهم و تاریخی را پشت سر گذاشته است.

 

وی تقابل استکبار با نظام اسلامی، ایجاد آشوب های داخلی و عملیات نظامی، تغییر تاکتیک و رویکرد فرهنگی و فرو ریختن ارزش های دینی و فرهنگی همچنین تغییر مجدد تاکتیک و رویکرد فرهنگی را از مهم ترین دوره هایی خواند که نظام مقدس جمهوری اسلامی پشت سر نهاده است.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: آنچه امروز بنیان فکری شیعه و نظام اسلامی را تهدید می کند چالش های فراروی شیعه است.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان تصریح کرد: محورهای ناتوی فرهنگی شبهه آفرینی در خود اعتقادات و باورهای معنوی و تخریب شبهات اعتقادی و تخریب مبانی اعتقادی و بروز جنبش های نو پدید معنویت گرا است.

 

وی در ادامه بیان کرد: فرقه های انحرافی، ادیان باستانی را نفی می کنند و معتقدند عمر این ادیان به سرآمده و انسان مدرن با نگاه جدید دین جدید می طلبد.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه عرفان های اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت و سیره پیامبر و اهل بیت(ع) است، افزود: این نوع عرفان، دارای سه شاخصه کلیدی است که نخستین و بنیادی ترین شاخصه خدامحوری است.

 

وی از توحید به عنوان محور اصلی عرفان های اسلامی نام برد و اظهار داشت: محور دیگر این عرفان مبتنی بر شریعت و مجموعه احکام الهی است که وجه مشترک تمام جریان های نوظهور نفی این سه اصل است.

 

حجت الاسلام حاتمیان در ادامه با اشاره به آسیب هایی که در محبت به اهل بیت(ع) پدید آمده گفت: از جمله آن غلو در مورد اهل بیت(ع) و گسترش و رواج خرافات و موهومات است و همین عوامل باعث شده تا وهابیت شیعه را متهم به کفر و شرک کند.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلای ادامه داد: وهابیت معتقد است که قرآن شیعیان تحریف شده که چنین چیزی در مورد شیعیان صحت ندارد.

 

وی همچنین ابراز داشت: ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته و به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی(ص) دست یابیم.

 

حجت الاسلام حاتمیان مقابله با جریانات انحرافی در حوزه دین و زدودن خرافات و موهومات را به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و از محورهای مهم سیاست های ابلاغی برنامه پنجم توسعه دانست.

 

وی در ادامه جریان‌ها و جنبش‌های نوپدید دینی با پوشش مسایل عرفانی و معنوی را یکی از ابعاد تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در قالب بروز و ظهور تشکل‌ها، دانست.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: فعالیت این گونه جریان‌ها در جوامع مختلف رو به افزایش است و عدم توجه به آنها زمینه بروز آسیب‌های جدی به فرهنگ جوامع و بخصوص به فرهنگ و عرفان ناب دینی فراهم می‌آورد./851/202/ب2

ارسال نظرات