۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۷۷۳
امام جمعه روانسر:

پرداخت زکات سبب ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه روانسر زکات را موجب افزایش اموال دانست و گفت: پرداخت زکات در جامعه موجب تعادل اقتصادی شده و فقر را ریشه کن می کند.
امام جمعه روانسر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالله غفوری امام جمعه شهرستان روانسر پیش از ظهر امروز با حضور در نشست ستاد احیای زکات این شهرستان، اظهار داشت: اسلام دینی کامل است و در تمام زمینه ها برای حل مشکلات جامعه راه حل های مناسبی ارائه داده است.
 
ماموستا غفوری ادامه داد: زکات یکی از فریضه های دینی است که اسلام برای ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه وضع کرده است، اگر تمام افراد جامعه به این فریضه الهی پایبند باشند اختلافات طبقاتی جامعه کم شده و تعادل در اقتصاد جامعه به وجود می آید.
 
امام جمعه روانسر تأکید کرد: پرداخت زکات برکت اموال را زیاد کرده و رزق و روزی افراد را ازدیاد می بخشد، در عین حال انجام این فریضه واجب بلاهای اقتصادی را از جامعه دور کرده و فقر را ریشه کن می کند.
 
وی ادامه داد: تمام سازمان ها و ارگان های مربوط باید به امر تبلیغ و تشویق مردم و کشاورزان به پرداخت زکات اموال خود بپردازند و مردم را به مشارکت در این امر دعوت کنند.
 
ماموستا غفوری یادآور شد: فقر زدایی از جامعه امری مؤکد است و باید افراد با پرداخت زکات اموال خود زمینه فراهم ساختن زندگی خوب برای دیگر مسلمانان را به وجود آورند و با کمک دیگر افراد زمینه مساعدی برای ایجاد رفاه اقتصادی تمام اقشار جامعه فراهم کنند.
 
امام جمعه روانسر تبادل نظر و مشورت در این زمینه را مهم خواند و گفت: افرادی که آگاهی خوبی در این زمینه دارند می توانند با ارائه نظرات و ایده های خود به سهولت پرداخت زکات در جامعه و تشویق اقشار مختلف به مشارکت در این زمینه کمک کنند.
 
وی در پایان فقر زدایی را وظیفه شرعی دولت خواند و تصریح کرد: این امر با کمک و مشارکت مردم محقق می شود، امید است در آینده شاهد مشارکت و همکاری بیشتر مردم در ریشه کن ساختن فقر از کشور باشیم./857/203/ب1
ارسال نظرات