۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۸۴۸
مشاور مفتی مصر:

گرایش‌های فاشیستی درون مایه اندیشه تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ مشاور مفتی مصر با اشاره به ایدئولوژی‌های جریان‌های تکفیری تاکید کرد که گرایش‌های فاشیستی اساس گروهک‌های سیاسی است.
ابراهيم نجم سخنگوي دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر، اصول دینی مبتنی بر گرایش‌های فاشیستی را اساس موج‌های تروریسم و درون مایه اندیشه افراطی دانست و تاکید کرد که خشونت، کشتار، ترساندن و تروریسم الگوهای این اندیشه است.


نجم افزود: تکفیر و انفجار مبتنی بر قتل و ترس مرجع اساسی تمامی گروه‌های تروریستی است. عملیات تروریستی که مصر، تونس، لبنان، فرانسه و نیجریه شاهد آن بود، صدق آنچه که در مصر به وقوع پیوست را به همگان اثبات کرد. این اقدامات به همگان فهماند که پدیده تروریسم به امری جهانی مبدل شده و هیچ دولتی از آن در امان نیست.


وی با اشاره به هماهنگی لوجستیک میان سازمان‌های تروریستی در انجام حوادثی در این سطح تاکید کرد که مرحک اصلی این سازمان‌ها، ایدئولوژی تکفیر و انفجار است.


نجم جامعه جهانی را به اتخاذ تصمیم جدی و قاطع در مبارزه با این سازمان‌ها و نابودی تروریسم دعوت و خاطر نشان کرد: رهبران دینی نیازمند ترویج روح همکاری در این شرایط سخت هستند. ما نسبت به سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم آمریکا از سوی افراطی‌ها برای آسیب رساندن به مسلمانان و ملامت کردن اسلام به شدت نگران هستیم./981/ب902/د

ارسال نظرات