۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۵۰۰۵
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد خبر داد؛

اعزام 120 مبلغ به مناطق شهری و روستایی بروجرد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیات اسلامی بروجرد از اعزام 120 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان به مناسبت دهه پایانی ماه صفر خبر داد.
اعزام مبلغان

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ماه  صفر فرصت مناسبی است تا در راستای شناخت آحاد مردم به ویژه نسل جوان با سیره ی امام حسین(ع) و اهداف ایشان آشنا شوند.


وی با بیان این که 120 مبلغ به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: اقامه نماز جماعت، تبلیغ پیام قرآن و علوم قرآنی، برگزاری جلسات شناخت تاریخ صدر اسلام از جمله فعالیت تبلیغی مبلغان است.


حجت الاسلام جعفرپور تصریح کرد:  مبلغان و روحانیان با حضور در هیأت ها و حسینیه ها، نسبت به تبلیغ دین اسلام، گسترش معارف اهل بیت (ع) و تبیین هدف قیام عاشورا اقدام می کنند.


وی در ادامه بیان عبرت های عاشورا، آموزش احکام دین، برگزاری جلسات دعا و شرح احادیث معصومین(ع) را از دیگر فعالیت های مبلغان اعزامی بیان کرد.


رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با بیان این که سوگواری سید الشهدا(ع) درمحرم و صفر، عمیق ترین، اثرگذارترین و ریشه دارترین موضوع فرهنگی اسلام است، اظهار داشت: تبیین و توجه به گسترش فلسفه و اهداف نهضت سیدالشهدا مهم ترین وظیفه مبلغان و روحانیان در این ایام است.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی با همکاری تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش این شهرستان به صورت دائم عنوان داشت: با توجه به ظرفیت بالا و وجود نیروهای جوان و پویا درشهرستان، فرصت مناسبی فراهم شده تا بتوانیم در رفع مشکلات، معضلات، شبهات و اختلافات در بین جوانان و نوجوان گام برداریم.


حجت الاسلام جعفرپور با بیان این که برنامه ریزی مدون و منظمی در رابطه با برگزاری گفتمان های صورت گرفته شده است، افزود: لازمه برگزار شدن گفتمان های دینی اثرگذار استفاده از اساتید مجرب حوزه است.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی حکم حجاب در حکومت اسلامی ویژه بانوان مبلغ شهرستان بروجرد گفت: این دوره با هدف ارتقای سطح علمی خواهران مبلغ در پاسخگویی به سؤالات مذهبی بانوان درسطح استان برگزارشده است.


رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به این که در این دوره آموزشی گواهی معتبرپایان دوره برای مبلغان صادر شده است، ادامه داد: این گواهی با ارزش 16 ساعت و با امضای مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان و معاونت آموزش و پژوهش سازمان صادر شده است.


وی تصریح کرد:  منبع آموزشی این دوره کتاب حکومت اسلامی و حکم حجاب تألیف داوود مهدوی زادگان است./9459/302/ب2

ارسال نظرات