۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۰۸۶
کارشناس مسائل مذهبی:

بسیج مردمی به رهبری ولی فقیه رمز پیروزی ما بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی استمرار حرکت انقلاب اسلامی را مرهون ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت باورهای دینی مردم دانست و گفت: انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی دینی و استعدادهای مردم در سایه مذهب را فراهم کرد و از این جهت باید برای حفظ آن کوشش کنیم.
ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم سخنرانی و روضه خوانی مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا، با اشاره به فرا رسیدن هفته نکوداشت بسیج عنوان کرد: بسیج عصاره خوبی ها و اخلاص ملت ایران است که در طول دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ اسلام از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

 

وی مرجعیت شیعه را مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: مردم دین و اعتقادات خود را دوست دارند و این یعنی مردم ایران به مرحله فراتر از پذیرش دین، یعنی ایمان به خداوند رسیده اند، مرجعیت شیعه در فرهنگ دینی و اسلامی ما نایب امام زمان(عج) است و مردم به واسطه ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دوستدار و حامی مراجع بوده و هستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ملاقات اخیر رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه، گفت: رایزنی این دو کشور در حل مناقشات اروپا در واقع سرپوش نهادن بر جنایاتی است که خود آن ها سبب آن شده اند.

 

حجت الاسلام جاوری در ادامه این مطلب افزود: یزید بن معاویه، پس از انجام جنایات بزرگی که در نینوا مرتکب شد، قصد داشت برای اقناع افکار عمومی، امام حسین(ع) و یارانش را دشمنان دین معرفی کند، در حالی که اصل دین به دست خود او به مرحله تباهی و نابودی رسیده بود؛ اکنون نیز آمریکا و فرانسه برای اروپا نسخه های شفا بخش تجویز می کنند در حالی که باعث اصلی این جنایات خود آن ها هستند.

 

وی ایجاد گروهک تروریستی داعش و سلفی ها را در نتیجه اقدامات آمریکا در منطقه برشمرد و عنوان کرد: مرور تاریخ یکصد سال اخیر منطقه خاورمیانه نشان می دهد، استکبار جهانی که در واقع دنباله استعمار قرون جدید بود، برای تأمین صنایع خود راهی جز غلبه مستقیم بر منابع نفتی منطقه خاورمیانه پیش رو نداشت و از همین جهت اقداماتی نظیر جنگ عراق و سوریه و جنگ تحمیلی بر غلیه ایران را رهبری کردند.

 

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: اگر آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آن ها به دنبال تسلط بر ذخائر خاور میانه نبودند، هیچگاه فردی مانند صدام حسین در عراق قدرت نمی گرفت و طالبان در افغانستان ظهور نمی کرد و یمن و عربستان به خود اجازه حمله به یمین را نمی داد.

 

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود، تغییر حکومت در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون جانفشانی مردمی و ناشی از ارادت آن ها به امام(ره) و منویات ایشان دانست و افزود: انقلاب اسلامی مدیون هیچ جناح و گروهی نیست، ولایت امام(ره) و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب و تبعیت مردم از ایشان، سبب پیشرفت ما بوده و در آینده نیز آن را تضمین می کند.

 

وی انتخابات را یکی از سرنوشت ساز ترین مراحل تاریخ انقلاب در سال های مختلف برشمرد و عنوان کرد: انقلاب اسلامی زمینه حضور مستقیم مردم در سیاست و ابراز نظر آن را فراهم کرده است، آمریکا مدعی دموکراسی در جهان است اما اجازه نمی دهد مردم آن کشور مستقیماً در انتخابات ریاست جهوری شرکت کنند، افرادی که خود را در برابر قدرت های پوشالین باخته اند بدانند ایران اسلامی در برابر دروغ گویان جهان تسلیم نمی شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: آزادی در منطق اروپا و آمریکا با روح اسلام منافات دارد، هرزگی، عریانی زنان و مردان، اختلاط لجام گسیخته مرد و زن، هم جنس گرایی، جدایی دین از سیاست و ترویج شیطان پرستی ویژگی های آزادی غربی است که همه آن ها با روح و مقتضای اسلام منافات دارد.

 

وی در پایان، استمرار حرکت انقلاب اسلامی را مرهون ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت باورهای دینی مردم دانست و گفت: دین و دنیای مردم در گرو دین آن هاست، انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی دینی و استعدادهای مردم در سایه مذهب را فراهم کرد و از این جهت باید برای حفظ آن کوشش کنیم./868/202/ب1

ارسال نظرات