۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۰۹۳
عضو ارشد جمعیت علمای مسلمان لبنان:

حمایت ترکیه از معارضان سوری بر خلاف مصلحت این کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت اداری جمعیت علمای مسلمان لبنان اقدامات ترکیه در حمایت از گروه های تروریستی سوریه را در راستای اندیشه عثمانی سردمداران این کشور دانست.
شيخ حسان عبدالله، رييس هيأت اداري تجمع علماي مسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسان عبدالله، رییس هیأت اداری جمعیت علمای مسلمان لبنان با اسعد حردان، رییس حزب ملی سوریه دیدار کرد و دو طرف در این دیدار به بحث و بررسی در مورد مسائل منطقه پرداختند.

 

حجت الاسلام عبدالله گفت: دیدگاه دو طرف در مورد مسائل منطقه به یکدیگر نزدیک است و امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها، گام موثری را در پیشبرد اهداف ملی دو کشور برداشت.

 

این روحانی لبنانی افزود: رویکردهای قومیتی و طایفه ای در کشور سوریه و لبنان، مطابق خواسته دشمن صهیونیستی است و مسؤولان باید نسبت به این موضوع ازهوشیاری کاملی برخوردار باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت ترکیه از گروهای معارض سوری پرداخت و گفت: دخالت ترکیه در ایجاد بحران سوریه نشان می دهد که این کشور سعی دارد اندیشه حکومت عثمانی را در منطقه پی ریزی کند.

 

عضو ارشد جمعیت علمای مسلمان لبنان در پایان تصریح کرد: تلاش دشمن برای تفکیک و تقسیم منطقه در راستای حمایت از تروریسم و حفظ منافع استعمارگران در منطقه است. ما معتقدیم اگر ترکیه دست از حمایت خود از تکفیری ها برندارد آنچه به صلاح این کشور نیست، رخ می دهد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات