۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۵۰۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

زیبایی در رفتار و گفتار از ملزومات اصلی بسیجی فعال است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بسیجی فعال بودن تنها به لباس و کارت نیست، گفت: حسن خلق و زیبایی در رفتار، گفتار و پندار از ملزومات اصلی بسیجی فعال است.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم گراميداشت هفته بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در مراسم گرامیداشت پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان که در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با شرکت کارکنان و نیروهای این اداره کل برگزار شد، با تبریک این مناسبت، اظهار کرد: بسیج تنها یک تشکل نیست بلکه یک تفکر و جریان بوده که امروز مرزهای ایران اسلامی را درنوردیده و در تمامی منطقه گسترده شده است.

 

وی با بیان اینکه بسیج به معنای همدلی و همزبانی و کار جمعی برای رسیدن به یک هدف مقدس و والا است، افزود: سازمان بسیج مستضعفان از همان ابتدای تشکیل به فرمان امام خمینی(ره) در پنجم آذر سال 58 برپایه با هم بودن و کار و تلاش جمعی استوار بود و هنوز هم این شاخصه خود را حفظ کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بسیجی فعال بودن به داشتن کارت و پوشیدن لباس فرم نیست، خاطرنشان کرد: بسیجی بودن یک تفکر بوده و به فردی می توان بسیجی فعال گفت که تفکری سازنده و روحیه گره گشایی از کار خلق و نظام اسلامی را داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه تفکر بسیجی دارای زیبایی رفتاری و گفتاری بوده و الگویی برای دفاع از میهن اسلامی در برابر مستکبران و دشمنان است، تصریح کرد: درواقع حسن خلق و زیبایی در رفتار، گفتار و پندار از ملزومات اصلی بسیجی فعال بوده که می بایست از سوی همه بسیجیان رعایت شود.

 

وی با تأکید بر انتقال آرمان ها و ارزش های بسیج به نسل های جدید کشور، افزود: باید همه تلاش کنند تا بین نسل های کشور گسست عقیدتی و فرهنگی ایجاد نشود چرا که در چنین حالتی زحمات و مؤفقیت های حاصل شده به هدر می رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نیروهای بسیجی باید با برنامه ریزی اصولی و اجرای برنامه های هدفمند بین نسل های جدید و قدیم کشور اتصال برقرار کرده و آرمان ها و ارزش های اسلامی که بسیج برپایه آنها بنا شده را به نسل جدید منتقل کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ولایت مداری و دشمن شناسی برخی دیگر از ویژگی های بسیجی است، خاطرنشان کرد: بسیجیان باید بصیرت و دشمن شناسی را در خود و بین اقشار مختلف جامعه تقویت کنند تا آرمان ها و ارزش های اسلامی در جامعه ما حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه امروز در دورانی هستیم که می بایست با بصیرت و آگاهی دشمنان اسلام و نظام دینی را بشناسیم تا بتوانیم با اقدامات آنها مقابله کنیم، افزود: دشمنان با استفاده از ابزارها و روش های مختلف در پی توقف انقلاب بوده و این قصد خود را نیز در بیش از سه دهه گذشته عملا اعلام کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رمز موفقیت بسیج و بسیجیان در عرصه های مختلف را استحکام عقیده دینی، ولایت مداری محض و فعالیت جهادی دانست و اضافه کرد: این خصوصیات باید در بین بسیجیان و اقشار مختلف جامعه بیش از گذشته تقویت شود.

 

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید در عرصه های مختلف از جمله توسعه و عمران فعالیت جهادی و بسیجی داشته باشیم، افزود: اگر فعالیت ها و خدمت رسانی به مردم با روحیه بسیجی صورت گیرد بدون شک نتیجه حاصل شده رضایت خلق و خالق را در پی خواهد داشت./9314/202/ب1

ارسال نظرات