۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۲۳۶

درماندگی نتانیاهو از مهار انتفاضه قدس

خبرگزاری رسا ـ دایره مدنی ارتش اسرائیل بنا به پیشنهاد نتانیاهو و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس شروع به تدوین طرحی برای مهار انتفاضه قدس کرد.
نتانياهو

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به موجب این طرح رژیم صهیونیستی 6/1 اراضی منطقه (c) در کرانه باختری را در ازای آرام سازی اوضاع کرانه باختری و قدس و به رسمیت شناخته شدن ساخت و ساز در مجتمع های شهرک نشینی یهودی از سوی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل می دهد.

 

منابع صهیونیستی گزارش دادند: جان کری در جریان سفر اخیرش به سرزمین های اشغالی 1948 به نتانیاهو گفت که این آمریکا این ساخت و سازها را به رسمیت نخواهد شناخت، زیرا این ساخت و سازها بدون جلب موافقت آمریکا و دیگر طرف ها صورت گرفته است.

 

روزنامه "ماکور ریشون" نزدیک به نتانیاهو نوشت: دایره مدنی ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنان به تدوین این طرح ادامه می دهد.حال آنکه دفاتر نتانیاهو و موشه یعلون وجود چنین طرحی را نه تایید و نه تکذیب کردند.

 

به موجب این طرح، بخش اعظم نیروهای ارتش اسرائیل از شهر الخلیل خارج خواهند شد و منطقه H1 که به لحاظ امنیتی و اداری تحت حاکمیت تشکیلات رام الله است، توسعه داده خواهد شد.

 

طبق این طرح، اشغالگران صهیونیست از مناطق نزدیک شهر طولکرم عقب نشینی خواهند کرد و تشکیلات رام الله حاکمیت کامل شرق و شمال طولکرم را به دست خواهد گرفت.

 

این منبع افزود: در چارچوب طرح مذکور واحدهای مسکونی برای بیش از 20 هزار عشایر فلسطینی ساکن قدس شرقی و کرانه باختری که رژیم صهیونیستی قصد تبعید آنان را دارد، احداث خواهد شد. 

 

از سوی دیگر برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند: طرح مذکور در شرایط کنونی به مرحله اجرا در نخواهد آمد، زیرا سفر جان کری به منطقه و دیدارش با نتانیاهو نتیجه ای در برنداشت.

 

به نظر می رسد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با این طرح می کوشد از بحران ناشی از بن بست سیاسی حاصله میان تشکیلات رام الله و اسرائیل رهایی پیدا کند و اینگونه وانمود کند که می خواهد امتیازاتی را به این تشکیلات بدهد و بار دیگر با مقامات این تشکیلات پشت میز مذاکره بنشیند./982/ب101/ک

ارسال نظرات