۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۲۴۱
آیت الله نابلسی:

ترکیه به دنبال حراست از گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان تاکید کرد که ترکیه با اقدام خود مبنی بر اسقاط جنگنده روسی نشان داد که با حمایت از داعش در پی حفظ منافع خود در سوریه است.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته به بحران سوریه پرداخت و گفت: پس از گذشت سال ها، هیچ اراده جدی سیاسی در سطح بین الملل برای حل بحران سوریه مشاهده نشده است.

 

وی افزود: کشورهای غربی در مورد مساله سوریه همانگونه که ایران و روسیه می اندیشند، عمل نمی کنند و به دلیل همین مساله دامنه آتش تروریسم روز به روز وسیع تر می شود.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: آمریکا به عنوان یک مدعی مبارزه با داعش، همواره با نفاق و تزویر در این مساله رفتار کرده است. کشورهای اروپایی نیز در این زمینه به دلیل ضعفی که از خود نشان داده اند نمی توانند منشأ اثر باشند و از سوی دیگر عربستان، ترکیه و قطر نیز با اقدامات خود در آتش خشونت و تروریسم در منطقه می دمند.

 

امام جمعه صیدای لبنان به مورد هدف قرار گرفتن جنگنده روسیه از سوی ترکیه اشاره کرد و گفت: ترکیه با این اقدام نشان داد که در پی حراست از گروه های تکفیری تروریستی است.

 

آیت الله نابلسی در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه با حمایت از داعش در پی حفظ منافع خود در سوریه است. روح شیطانی که در ترکیه حاکم است مانع از نابودی گروه های تروریستی تکفیری در منطقه می شود؛ گروه هایی که دیگر به عنوان یک تهدید برای بشریت به حساب می آیند./1321/ب901/ک

ارسال نظرات