۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۳۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیاده روی اربعین حسینی نماد استکبارستیزی و قدرت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آیین پیاده روی میلیونی زائران اربعین حسینی نماد استکبارستیزی و نمود قدرت مسلمانان به ویژه شیعیان است.
حجت الاسلام يعقوبي - حسينيه شهدا حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، ظهر امروز در جمع مردم و نمازگزاران در حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی آیین بی نظیری بوده که در هیچ کجای عالم دیده نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) و اولیا و اوصیای الهی مراسم اربعین گرفته نمی شود، ادامه داد: تنها فردی که هزار و 400 سال است برای او مراسم اربعین گرفته شده و این مراسم نیز هر سال باشکوه تر می شود، حضرت سیدالشهدا(ع) است چرا که این امام همام کار ویژه و بزرگی انجام داد و خداوند نیز برای او پاداش بی نظیری تعیین کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مردم باید با حضور در مراسم اربعین حسینی، برنامه های گرامیداشت این روز را با شور و شکوه ویژه ای برگزار کنند، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی دو نکته را به همه گوشزد می کند که یکی خسارت دیدن دشمنان حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و دیگری هشدار به مردم است، مبنی بر اینکه دین متاعی است که نباید آن را با هیچ چیز دیگر عوض کرد.

 

وی ادامه داد: اما دشمنان امام حسین(ع) به اندازه ای خبیث بودند که دچار غرور دنیوی و بهره پستی از دنیا شده و برای کسب مقام و ثروت دنیوی، سعادت خود را فروختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امام حسین(ع) از جان خود گذشت تا مردم به عزت برسند اما افرادی که با وی جنگیدند دین خود را دادند تا به دنیا برسند هر چند که در نهایت هم دین را از دست داده و هم دنیا و آخرت خود را باختند.

 

وی با بیان اینکه دین متاعی است که هم در دنیا و هم در آخرت نجات بخش و تعیین کننده است، خاطرنشان کرد: همه باید مراقب باشیم دین خود را به متاع دنیا نفروشیم که در آن صورت بدون شک متضرر خواهیم شد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: امام سوم شیعیان جان خود و یاران باوفایش را برای بصیرت و بیداری مردم غافل و نادان و جاهل و در راه باری تعالی ایثار کرد تا جامعه را از غفلت نجات داده و آن را اصلاح کند.

 

به گفته وی حضرت سیدالشهدا(ع) با آفرینش عاشورا، بزرگ ترین معروف را انجام داد به گونه ای که اکنون پس از گذشت هزار و 400 سال حماسه عاشورا و قیام کربلا هنوز منشأ خیر، آگاهی و بیداری برای مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اربعین حسینی، گفت: اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) مغناطیسم دل های شیعیان بوده که مردم را به سمت خود جذب کرده و آنها را با پای پیاده به کربلا می کشاند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: آیین پیاده روی میلیونی زائران اربعین حسینی نماد استکبارستیزی و نمود قدرت مسلمانان به ویژه شیعیان است.

 

وی افزود: کربلا در اربعین حسینی میعادگاهی است که از سرتاسر عالم مؤمنان را به سوی خود کشانده و میلیون ها نفر با پای پیاده به سوی این جایگاه مقدس می روند، تجمعی که برگزاری آن تنها کار دل و اعتقاد بوده و نمی توان چنین تجمعی را با دلار ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی پیاده روی اربعین را نماد استکبارستیزی دانست چرا که در این آیین شیعیان بدون واهمه از مستکبران و تروریست های دست پرورده آنها به سوی میعادگاه خود حرکت کرده و گردهمایی میلیونی شیعیان را رقم می زنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات