۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۳۵۰
استاد حوزه علمیه قم:

نمی‌توان از فرزندان بدحجاب انتظار زندگی به سبک اسلامی داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم حجاب را بستر سایر اصول و معیارهای اخلاقی و اسلامی دانست و گفت: والدین اگر نسبت به حجاب و عفاف فرزندان شان بی قید باشند و فرزندشان هم با حجاب و فرهنگ عفاف بیگانه باشد نباید از فرزندان انتظار داشته باشیم که این فرزندان در بزرگ سالی به سایر اصول سبک زندگی اسلامی و معیارهای دینی پایبندی کاملی داشته باشد.
بدحجابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س)با بیان اینکه حجاب و عفاف نشانه تکامل شخصیتی انسان است، اظهار داشت: آنچه بلوغ فکری انسان را در مقایسه با سایر مخلوقات به‌ ویژه وحوش و حیوانات نشان می‌دهد انتخاب حجاب و پوشش برتر است زیرا در عالم هستی عریان بودن شاخصه زندگی حیوانی بوده و جوامع انسانی با حجاب و پوشش از سایر جوامع جدا می شوند.

 

وی با بیان اینکه در جوامع حیوانی محرم و نامحرم و مرزهای عفاف بی‌معنا است، تصریح کرد: بر خلاف جوامع حیوانی، جوامع انسانی با رعایت حریم ها مشخص می‌شود و احترام به حریم و حرمت دیگران از شاخص های جوامع توسعه یافته انسانی محسوب می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بنابر آنچه گفته شد حجاب مرز میان جامعه انسانی و حیوانی است و صرفاً یک پوشش ظاهری و وسیله‌ای برای حفظ بدن نیست بلکه نشان می‌دهد انسانی که حجاب را انتخاب کرده پا را از بعد حیوانی فراتر گذاشته و به بلوغ فکری رسیده است.

 

مجیدی اظهار کرد: کسی که حجاب را انتخاب می‌کند به دیگران اعلام می‌کند که به یک سری معیارها پایبند است مثلاً به حریم دیگران احترام می‌گذارد، به خانواده خود پایبند بوده و به دنبال ارتباطات افسار گسیخته نیست، به پدر و مادر خود احترام می‌گذارد به قانون و نظام آفرینش احترام گذاشته و حق کسی را پایمال نکرده و به اخلاق حسنه متصف است؛ بنابراین زمانی که حجاب را به عنوان پوشش خود انتخاب می‌کنیم باید مراقب باشیم که در قالب پوشش خود این معیارها را رعایت کنیم تا دچار تناقض شخصیت نشویم.

 

وی با بیان این که دیگران وقتی یک زن و مرد محجوب به عفاف و حیا را می‌بینند از او انتظار دارند که شاخص های سبک زندگی اسلامی را رعایت کند، افزود: چنین شخصی را مردم ملحق به مکتب اهل بیت(ع) می‌دانند؛ بنابراین کسی که چادر زینبی و حجاب فاطمی را انتخاب می‌کند باید مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) عمل کرده و در زندگی فردی و اجتماعی خود این بزرگواران را الگو قرار دهد تا موجب بدبینی دیگران به فرهنگ دینی نشود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: والدین و خانواده‌ها باید بدانند که اگر فرزندانشان را به حجاب دعوت کنند زمینه تقویت سایر معیارهای سبک زندگی اسلامی را در آنها فراهم کرده‌اند.

 

مجیدی اظهار کرد: والدین اگر نسبت به حجاب و عفاف فرزندان شان بی قید باشند و فرزندشان هم با حجاب و فرهنگ عفاف بیگانه باشد نباید از فرزندان انتظار داشته باشیم که این فرزندان در بزرگ سالی به سایر اصول سبک زندگی اسلامی و معیارهای دینی پایبندی کاملی داشته باشد چون حجاب بستر سایر اصول و معیارهای اخلاقی و اسلامی است.

 

وی یادآور شد: حجاب موجب تقویت اخلاق حسنه اسلامی در نسل جوان می‌شود بنابراین اگر به دنبال تربیت فرزندان صالح و نسلی متصف به اخلاق حسنه اسلامی هستیم باید از همان کودکی فرزندان خود را چه دختر و چه پسر با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا کرده و آشتی دهیم./968/پ202/ف

ارسال نظرات