۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۴۵۲
امام جمعه منوجان کرمان:

شهادت جریان عظیم فرهنگ‌سازی دینی و اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رضوانی گفت: تنها اثر شهادت، وصال به بهشت الهی نیست بلکه جریان عظیم فرهنگ سازی دینی و اخلاقی است که موجب شده امروز امت های اسلامی در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و یمن به جنگ باطل روند و زیر بار ظلم و ستم دشمنان نروند.
امام جمعه منوجان

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، در رابطه با آثار اجتماعی جهاد و شهادت عنوان داشت: ایام محرمی که پشت سر گذاشتیم یادآور حماسه بزرگ شهادت طلبی امامی معصوم است که همیشه در اذهان شیعه به عنوان واقعه ای ماندگار و جاوید باقی خواهد ماند چراکه همواره تکیه گاه کسانی است که دلسوز این نهضت و نظام هستند، عزاداری ایشان همواره  بر محور جهاد و شهادت بوده و هست.

 

وی ادامه داد: با اینکه امروز با تولد داعش مشکلات فراوانی برای ملت های مسلمان ایجاد شده است اما ملت های مسلمان امروز مصمم تر از همیشه کمر همت بر بستند تا به پیروی از مکتب عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) در مقابل این غده سرطانی که در واقع در پیکره تنومند جهان اسلام به وجود آمده، ایستادگی کنند و با آن به مبارزه بپردازند.

 

حجت الاسلام رضوانی خاطر نشان کرد: همیشه در جهان حق و باطل در مقابل یکدیگر بودند و همواره حق با استقامت بر پایه جهاد و خون دادن با نظر به شعار «پیروزی خون بر شمشیر» پیشروی کرده و در این راه به پیروزی رسیده است البته حتی کشورهای غیرمسلمان نیز برای نجات کشور خود از شر متجاوزین از همین مکتب جهاد و شهادت بهره گرفتند و توانستند از کشور خود محافظت کنند.

 

وی افزود: امروز نیز امت مسلمان و فداکار فلسطین و نوار غزه، حزب الله لبنان و امت بیدار و همیشه در صحنه انصار الله یمن؛ با پیروی از همین مکتب در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند و شهدایشان همواره اسوه و الگویی برای دیگر مسلمین هستند لذا می بینیم که امروز این مکتب بیش از پیش در بین مکاتب اسلامی در مبارزه با کفر و الحاد و انحراف، خود را به خوبی نشان داده است.

 

امام جمعه منوجان با اشاره به بیان آثار سوء فراموشی فرهنگ جهاد و شهادت طلبی گفت: اگر روزی خدای نکرده این مکتب به انزوا کشیده شود در واقع فاتحه اسلام خوانده می شود همانگونه که ابا عبدالله الحسین (ع) فرمودند: اگر امت اسلامی به حاکمیت فردی چون یزید تن دهند فاتحه اسلام خوانده می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: البته ان شاء الله هرگز چنین واقعه ای رخ نخواهد داد چراکه امت های اسلامی در سراسر دنیا نخواهند گذاشت؛ مکتبی که با تحمل سختی ها و زحمات فراوان به اینجا رسیده است؛ از بین برود از آن جهت که این مکتب با فدا شدن امامان  و پیشوایانی حفظ شده است که جان خود و فرزند شیرخوارشان را در طبق اخلاص گذاشته ودر روز عاشورا فرمودند: اگر دین جدّم رسول الله (ص) جز با کشتن من پا بر جا نمی ماند پس ای شمشیرها مرا در برگیرید.

 

حجت الاسلام رضوانی تاکید کرد: باید این فریاد ابا عبدالله الحسین (ع) توسط مسلمین در سرتاسر جهان اسلام طنین انداز شود و همواره در راه ایشان حرکت شود تا جلوی انحرافاتی که چهره اسلام را مخدوش کرده است؛ بگیریم.

 

وی ابراز داشت: مبانی دینی ما سرشار از مباحث ارزنده ای است که همواره جریان حق طلبی را تقویت  می کند، از این رو می بینیم آیات قرآن کریم گویای همه مسیر هایی است که انسان می تواند در زندگی اش طی کند تا در مقابل باطل قرار گرفته و آن را نابود سازد چنانچه جهاد به عنوان اصل اساسی مسلمین در راه مقابله با جریان باطل معرفی شده است.

 

امام جمعه منوجان در ادامه بیان داشت: آیات و روایات فراوانی که مسأله جهاد علیه باطل را به عنوان ارزش و اصل اساسی بیان می کنند نشان می دهد که جهاد و شهادت در راه حق؛ چه جایگاه رفیعی نزد پروردگار عالم دارد لذا در تاریخ اسلام می بینیم؛ با اینکه تعداد مسلمین کم بوده اما هرگز عقب نشینی نکرده اند وبا پیروی از مکتب جهاد و شهادت به موفقیت های بزرگی نائل شده اند.

 

وی در رابطه با تأثیر فرهنگ شهادت عنوان داشت: با وجود گذشت سال‌های بسیار از جریان 8 سال دفاع مقدس؛ شاهدیم که وصیت‌نامه شهدا و خاطرات و جریان‌های دلاورانه آنان دهان به دهان می‌چرخد و بسیاری از مباحث تربیتی و انسان سازی را در جامعه نشر می‌دهد از این رو تنها اثر شهادت؛ وصال به بهشت الهی نیست، بلکه جریان عظیم فرهنگ سازی دینی و اخلاقی است که موجب شده امروز امت های اسلامی در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و یمن به جنگ باطل روند و زیر بار ظلم  و ستم دشمنان نروند.

 

حجت الاسلام رضوانی در پایان یادآور شد: از زمانی که انسان به عنوان موجودی مختار آفریده شد همواره جریان حق و باطل وجود داشته، از این رو این جریان تا تشکیل حکومت آرمانی صاحب الزمان (عج) ادامه دارد چراکه تا ظلم باشد مبارزه با آن وجود خواهد داشت لذا مسلمین باید با هوشیاری تمام؛ بصیرت خود را افزون کنند و جلوی جریان های کفر و الحاد و انحراف ایستادگی کنند تا پیرو ابا عبدالله الحسین (ع) باشند.ت/9703/302/ب2

ارسال نظرات