۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۴۹۰

کارگاه «آشنایی با گروه‌های تکفیری» در تانزانیا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، کارگاه‌های «آشنایی با گروه‌های تکفیری» ویژه مبلغان این کشور برگزار کرد.
تانزانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، سلسله‌ کارگاه‌های «آشنایی با گروه‌های تکفیری» ویژه مبلغان شهر دارالسلام این کشور با تدریس حجت‌الاسلام عبدالله علی‌بخشی و داود نجفی‌برزگر، اعزامی از مرکز بین‌المللی تبلیغ (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) برگزار کرد.

 

کارگاه «تبارشناسی گروه‌های تکفیری» در منطقه کی‌باها

کارگاه «تبارشناسی گروه‌های تکفیری» ویژه مبلغان دینی مجتمع آموزشی ولی‌عصر(عج) در منطقه کی‌باهای دارالسلام برگزار شد.

 

در این کارگاه یک‌ روزه 40 تن از معلمان دروس دینی مقاطع مختلف تحصیلی، اساتید و طلاب حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) شرکت کردند و طی آن حجت‌الاسلام علی‌بخشی به بیان تاریخ شکل‌گیری سلفیت و گروهای سلفی و تفاوت‌های فکری و عقیدتی آنها پرداخت.

 

دوره آموزشی «تبارشناسی گروه‌های سلفی و افراطی اسلامی» ویژه مبلغان درالسلام

 دوره آموزشی «تبارشناسی گروه‌های سلفی و افراطی اسلامی» ویژه مبلغان شهر دارالسلام تانزانیا برگزار شد که در این دوره دو روزه 50 تن از مبلغان بومی از مناطق مختلف دارالسلام شرکت داشتند.

 

در جلسه نخست این نشست که در سالن اجتماعات جامعة‌المصطفی(ص) و با حضور رایزن فرهنگی کشورمان برگزار شد، حجت‌الاسلام علی‌بخشی به بیان سیر تاریخی تشکیل و رشد گروه‌های سلفی پرداخت و با بیان عقاید هر یک از گروه‌های سلفی اخوانی، وهابی و جهادی، وجوه امتیاز هر یک و اختلافات عقیدتی آنها با یکدیگر را برشمرد.

 

جلسه دوم این دوره در محل سالن کتابخانه رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا و با حضور 70 نفر از مبلغان برگزار شد که در آن موضوع تهدیدات جهان تشیع مورد بحث قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام علی‌بخشی در این جلسه با اشاره به تهدیدات درون‌مذهبی و خارجی، تهدیدات گروه‌های افراطی شیعی را به اندازه تهدیدات گروه‌های تکفیری برای جهان تشیع خطرناک و مهلک دانست.

 

دوره آشنایی با «مذاهب اهل سنت و گروه‌های تکفیری» 

همچنین هیئت اساتید ایرانی اعزامی به تانزانیا، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، کارگاه آموزشی «مذاهب اهل سنت و گروه‌های تکفیری» را با حضور خواهران طلبه شیعه خوجه اثنی عشری، برگزار کرد.

 

در این کارگاه که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و مدرسه الزهرا(س) وابسته به بخش تبلیغ فدراسیون شیعیان خوجه اثنی عشری تانزانیا تشکیل شد، حجت‌الاسلام علی‌بخشی، ضمن بیان فرق فقهی، عقیدتی و سیاسی اهل سنت به تشریح افکار و عقاید گروه‌های سلفی به ویژه وهابیت پرداخت و اختلاف فکری و عقیدتی آنان را با اهل سنت تشریح کرد./982/ب102/ک

ارسال نظرات