۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۵۴۹۴
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

شبکه‌های به ظاهر شیعه امامت را تحریف و آتش تفرقه را شعله‌ور می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امروز شبکه‌هایی به اسم شیعه در مقام تحریف امامت هستند، گفت: این شبکه‌های ماهواره‌ای آتش تفرقه و اختلاف را به نام امامت در میان مسلمانان شعله‌ور تر می‌کنند.
آيت‌الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه و بسیجیان تهران با بیان این‌که هرچه از انقلاب می‌گذرد بیشتر به عظمت و ریشه دار بودن آن پی می‌بریم، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان ملجأ و الگویی برای مردم دنیا تبدیل شده است.
وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی معادلات ابرقدرت‌های جهان را برهم زد، گفت: مردم در سایه انقلاب اسلامی بیشتر به نظام اعتماد کرده و اعتقادشان به آن راسخ‌تر شده است.


حرکت پوتین نشان داد اسلام واقعی در ایران است
آیت‌الله فاضل لنکرانی دیدار رییس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب را نشانه‌ای از اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: وقتی پوتین نخستین برنامه خود را دیدار با رهبر انقلاب قرار می‌دهد و یک قرآن نفیس به ایشان هدیه می‌دهد نشانه این‌ است که اسلام واقعی در ایران است و کشور ما محور جهان اسلام است.


استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: اگر دیگران صد سال تلاش کردند که عربستان و برخی کشورهای دیگر را محور اسلام قرار دهند خیال اشتباهی بوده است و بدانند که مردم دینا و مسلمانان، عربستان را به عنوان کشوری که بخواهد اسلام و قرآن را برای دنیا تبیین کند، نمی‌شناسند.


انقلاب اسلامی پیام اهل بیت را به دنیال ارسال کرد
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که اسلام واقعی در مکتب اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران نبود هزاران سال نمی‌توانستیم پیام اهل بیت(ع) را با این قدرت و اقتدار به دنیا برسانیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نباید به اشخاص نظر کرد، گفت: از اول اسلام تا کنون چنین بوده که هیچ وقت برای قضاوت نباید سراغ اشخاص رفت و باید خود حرکت اصل اسلام را دید که در چه مسیری است.


بعد سیاسی زیارت اربعین بر بعد عبادی آن غلبه دارد
وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین، بیان کرد: مردم در این روزها قیامتی در دنیا به وجود آورده و به زیارت امام حسین(ع) شرفیاب می‌شوند؛ این روایاتی که در باب فضایل و آثار زیارت اربعین وجود دارد نشان دهنده این است که مسأله زیارت دارای یک ثواب شخصی نیست بلکه بعد اجتماعی دارد.


آیت‌الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این‌که بعد سیاسی زیارت اربعین بر بعد عبادی آن غلبه دارد، گفت: زیارت سایر ائمه اطهار(ع) این تعبیرات را تا حدی دارد اما به مرتبه زیارت امام حسین(ع) نمی‌رسد.


مشکلات جهان با حرکت حول محور امامت حل می‌شود
استاد درس خارج حوزه علمیه پیام‌های راهپیمایی اربعین را مورد تبیین و بررسی قرار داد و بیان کرد: یکی از پیام های راهپمایی اربعین این است که به دنیا بگوییم تنها راه حل مشکلات دنیا این است که مردم بر محور امامت و اهل بیت(ع) جمع شوند؛ ائمه اطهار(ع) سفینه نجات هستند و غیر از ایشان سفینه نجات دیگری نداریم.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با بیان این‌که دشمنان داعش را برای ضربه زدن به اسلام ناب و اهل بیت(ع) به وجود آوردند، گفت: کسانی که با حقیقت اهل بیت(ع) آشنا باشند چنین جنایت‌های وحشیانه‌ای را انجام نمی‌دهند.


عشق و تمسک به اهل بیت، دلیل موفقیت امام خمینی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راه موفقیت در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی را آشنایی با اهل بیت(ع) و به کار بردن آموزه‌های ایشان در زندگی عنوان کرد و افزود: ما باید زندگی خود را بر مبنای رضایت امام زمان(عج) قرار داده و بدانیم که برای این مسأله ادله نقلی و عقلی داریم.


وی یکی از دلایل مهم موفقیت امام خمینی(ره) در زندگی علمی و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی را عشق و تمسک به اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: امام راحل مطالبی را در کتاب‌های خود راجع به مسأله ولایت دارند که بسیاری از مدعیان ولایت قدرت فهم آن‌ها را ندارند.


آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به یکی از سخنان امام راحل مبنی بر این‌که کسی که ولایت ندارد، قدرت بر توحید ندارد، ابراز کرد: کسی که به دنبال حقیقت ولایت باشد نه ظاهر آن، در زمان‌های مختلف و با وجود دشمنان متفاوت به میدان جنگ و مبارزه با آن‌ها می‌رود و به تکلیف خود عمل می‌کند؛ کسی که نور ولایت در وجودش شعله ور باشد فقط از خدا خوف دارد.


شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر شیعه درصدد تحریف امامت هستند
استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که امروز شبکه‌هایی به اسم شیعه در مقام تحریف امامت هستند، گفت: این شبکه‌ها امامتی که باید انسان را در مقابل ظالم ترین افراد عالم قرار دهد را وارونه جلوه داده، شیعه را به سکوت دعوت می‌کنند و می‌گویند این مسائل ربطی به ما ندارد و هر زمان که امام زمان ظهور کردند، مشکلات حل می‌شود.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که این شبکه‌های به اصطلاح شیعه در صدد جهانی کردن تفکرات خود هستند، اظهار داشت: تفسیر این‌ها از شیعه تنها حب و دوستی اهل بیت(ع) است و وظیفه شیعه را مبارزه با ظالم نمی‌دانند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چنین تفکراتی را تحریف بزرگ امامت خواند و افزود: متأسفانه این شبکه‌های ماهواره‌ای به اسم ائمه اطهار(ع) به دنبال ترویج چنین تفکراتی هستند.


وی با بیان این که دین اسلام و اهل بیت(ع) همیشه مسلمانان را دعوت به دوستی و دوری از تفرقه می‌کند، گفت: امروز این شبکه‌های ماهواره‌ای آتش تفرقه و اختلاف را به نام امامت در میان مسلمانان شعله‌ور تر می‌کنند.


ملت ایران با هیچ ملتی قابل مقایسه نیست
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که مسأله امامت هیچ زمانی به اندازه زمان ما دچار تحریف نشده است، بیان کرد: در طول تاریخ بحث‌ها و اختلافات علمی زیاد بوده اما این‌که امامت را محور قرار دهند برای کمک به ابرقدرت‌ها چنین چیزی نبوده است و این وظیفه ما را بیشتر می‌کند که امامت را بیشتر بشناسیم و آن امامتی را که امام راحل به ما یاد دادند، آن امامتی که امروز علمدارش رهبر معظم انقلاب هستند و امامتی که انقلاب ما بر آن استوار است بیشتر بفهمیم و تبلیغ کنیم.


استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: مراقب باشیم این انحرافات در جامعه ما رخنه پیدا نکند، باید بیداری داشته باشیم چون اسلام و مکتب اهل بیت دشمنان خاصی دارند که باید با آن‌ها مقابله کرد.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که خدا به برکت انقلاب آگاهی خاصی به ما داده و امروز ملت ما با هیچ ملتی قابل مقایسه نیستند، گفت: در کشورهای دیگر با اتفاق افتادن جنگ مردم، کشور خود را به خاطر فقدان رهبری صالح ترک می‌کنند اما به برکت انقلاب سطح آگاهی مردم ما بالا آمده و اقتدار و عزت ایران امروز بیشتر شده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ بعد از این‌که روسیه به مراکز داعش حمله کرد سعودی‌ها گفتند پوتین شیعه است که به این اقدامات دست می‌زند و او در جواب گفت اگر مقابله با تروریسم به معنای شیعه بودن است، من شیعه هستم؛ این مسأله با ارزش است و باید قدر انقلاب را دانست و حقیقت انقلاب را که محور امامت است و ولایت فقیه پرتوی از اوست بیشتر به این حقیقت نزدیک شویم./927/پ202/ج

ارسال نظرات