۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۵۰۶
یکی از علمای اهل سنت:

اختلافات سیاسی لبنان منشاء دینی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان تاکید کرد که نباید اختلافات سیاسی را بر پایه اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی دانست.
شيخ حسام عيلاني،‌ خطيب مسجد الغفران شهر صيدا لبنان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان، در پیامی به اختلافات سیاسی موجود در لبنان پرداخت و گفت: این اختلافات منشأ مذهبی نداشته و بین شیعه و سنی نیست، بلکه یک اختلاف صرفا سیاسی و حزبی است.

 

وی افزود: هر چند شاکله اصلی حزب الله و جنبش امل را شیعیان  و شاکله اصلی جریان المستقبل را اهل سنت تشکیل داده اند اما هم حزب الله هم پیمانانی از اهل سنت دارد و هم جریان المتستقبل حامیانی از گروه های شیعه دارد؛ از این رو نمی توان اختلاف های سیاسی را تحت عنوان مذهب مندرج کرد.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: نزاع سیاسی بر پایه اختلاف مذهبی به استمرار تعطیلی دولت و موسسات دولتی می انجامد و انتخاب رییس جمهور را بیشتر به تعویق می اندازد.

 

شیخ العیلانی در پایان تمام اختلافات سیاسی کشور را در اختلاف بین حامیان جریان 8مارس و حامیان جریان 14 مارس دانست و اظهار داشت: اگر مسؤولان متحمل بار مسؤولیت خود شوند و مصلحت ملی ومنافع مردم را مقدم بشمارند اختلافات سیاسی و بحران های دیگر رفع خواهد شد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات