۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۰۵۵۳۱

انتقاد شدید نویسنده عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس

خبرگزاری رسا ـ نویسنده برجسته عرب با اشاره با تایید درخواست رییس جمهوری فرانسه از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پذیرش آوارگان سوری تاکید کرد که با فرا رسیدن فصل سرما، 5 میلیون سوری نیازمند اسکان هستند.
پناهندگان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، زمستان سختی در پیش است وبیش از 5 میلیون آواره در داخل و خارج سوریه در اردوگاه های نامناسب در کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی بسر می برند. البته این به این معنا نیست که سوری هایی که در داخل کشور در شهرها و روستاها زندگی می کنند اوضاع بهتری دارند.


مانویل فالس نخست وزیر فرانسه در دیدار با برخی آورارگان در کمپی واقع در بالکان گفت که این آوارگان در زمستان امسال در معرض یک فاجعه انسانی هستند زیرا کشورهای اروپایی ثروتمند مرزهای خود را بر روی آنان بسته اند.
وی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست تا آوراگان سوری بیشتری را بپذیرند.


اما کشورهای حوزه خلیج فارس به درخواست نخست وزیر فرانسه پاسخ نخواهند داد وبه بستن درهای خود بر روی آوارگان سوری ادامه می دهند. عربستان که ادعا می کرد بیش از 2 میلیون نفر از آنها را پذیرفته است حاضر نیست بگوید کی و چگونه این کار را کرده و بقیه کشورهای حوزه خلیج فارس نیز بهانه آورده اند که ترکیب جمعیتی آنها حساس است و اجازه پذیرفتن آوارگان سوری را نمی دهد.


این کشورها که به بهانه حمایت از ملت سوریه و فراهم کردن امنیت، ثبات و سعادت با پول وسلاح در بحران این کشور دخالت کرده اند باید حرف های خود را با گشودن درهایشان بر روی این مردم و خانواده هایشان که بدنبال لقمه ای نان و جای بهتر راهی کشورهای اروپایی کافر شده و بعضا در دریا غرق می شوند باز نمایند.


بر اساس این گزارش،کشورهای یادشده عربی مسلمان و ثروتمند هستند اما در بسیاری از مواقع موضعشان در قبال آوارگان سوری منفی ، بی رحمانه وغیر انسانی است .


ما از این کشورها می خواهیم تا سیاست ها و مواضع خود را تغییر داده و کمک های بیشتری را در اختیار آوارگانی قرار دهند که در کمپ ها ودر سرمای شدید کشورهای بالکان بسر می برند./982/ب101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات