۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۵۶۱۳
استاد سطوح عالی حوزه تبیین کرد؛

اقتصاد مقاومتی؛ راه پیشگیری و درمان نفوذ فرهنگی دشمن

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حسینیه اندیشه در تبیین رابطه نفوذ فرهنگی با اقتصاد مقاومتی گفت: اگر نفوذ تمدن غرب را اقتصاد محور بدانید که بر نیازهای مردم دست می گذارد و شبهات اعتقادی را که ایجاد می کند از طریق بستر لذت‌های دنیایی به مردم می دهد فرهنگ نیز تابع اقتصاد خواهد شد.
نفوذ فرهنگي

حجت الاسلام صدوق مسؤول حسینیه اندیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه اهمیت فرهنگ بیان داشت: جامعه شناسی امروزه دارای سه بعد سیاسی، فرهنگی و افتصادی است؛ در تقابل و مدیریت جامعه شناسی کفر با جامعه شناسی انقلاب اسلامی این ابعاد چه در هجمه و چه در دفاع قابل تفکیک از یکدیگر نمی باشند و کسی نمی تواند فقط در بعد سیاسی دفاع کند اما از فرهنگ و اقتصاد دفاع نکند، بنابراین فرهنگ به اندازه خود انقلاب اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به تعریف فرهنگ بیان داشت: برای تعریف فرهنگ باید به جامعه مراجعه کرد زیرا سیاست، فرهنگ و اقتصاد از ابعاد جامعه هستند؛ جامعه دینی وحدت کلمه در جریان خلافت و مشیت الهی در جریان خلافت است نه در جریان قدرت، به عبارت دیگر جامعه شناسی اسلامی به معنای متقوم کردن امت اسلام به جریان برنامه ریزی خداوند در عالم است.

 

این استاد سطح عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اهداف جامعه الهی ارتقاء ظرفیت آزادی، آگاهی و ایثار مردم است و آزادی های تکاملی را به مردم می دهد اما هدف جامعه شناسی کفر دنیایی و تسخیر طبیعت است و نیازهای دنیای آنها را برطرف می کند؛ علت جمع شدن جوامع غربی و مدرنیته به گرد یکدیگر نیز تکامل مادیات است.

 

وی با بیان این که هر ملت اسلامی دارای یک بعد سیاسی به نام حساسیت است، گفت: مسلمانان باید به نظام خود همچنین نظام کفر حساس باشند تا نتوانند در نظام اسلامی نفوذ پیدا کنند؛ بر اساس جریان حساسیت، دفاع که اسم آن صیانت است و ولایت کردن که مردم می خواهند مدیریت کنند، بدون ادبیات، تولید علم و بصیرت امکان ندارد.

 

حجت الاسلام صدوق عنوان کرد: علوم انسانی ابزار تصرف دستگاه ولایت ها است که دارای دو ادبیات سجده کردن بر خداوند و سجده کردن بر دنیا می باشد بنابراین در دنیای مدرنیته، پژوهش، دستگاه تولیدی است و دستگاه آموزشی محل توزیع و دستگاه رسانه نیز ادبیات را به مصرف می رساند.

 

وی ادامه داد: در اسلام دستگاه تولید قرآن کریم و وحی است که در نواب عام امام زمان(عج) تنزل پیدا می کند؛ تولیدات قرآنی باید توزیع و به مصرف برسند که هم در آموزش و پرورش تحول حاصل شود و هم در رسانه تا بشود در مقابل کفر و نفاق ایستادگی کرد و ظرفیت های درون ر ا نیز افزایش داد.

 

مسؤول حسنیه اندیشه با تأکید بر این که افراد عافیت طلب از نفوذ فرهنگی غرب بیشترین استفاده را خواهند کرد، گفت: متحجرین از متدینین و منفعلین از تکنوکرات ها افراد عافیت طلب هستند که سبک زندگی غربی به کام آنها خوش می آید؛ منفعلین کسانی هستند که اصل را تکامل مادی و زندگی دنیایی می دانند اما در مقابل یک روکش از تدین را نیز قبول می کنند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در طی چند سال گذشته، مهمترین راه نفوذ فرهنگی و نقطه وحدت کفر و نفاق را اقتصاد دانست و بیان داشت: مدیران اجرایی و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی باید به بحث اقتصاد مقاومتی بپردازند و اگر چنین کاری انجام ندهند دشمن با ایجاد تحریم برجام ها را بر این کشور تحمیل خواهد کرد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در زمینه رابطه نفوذ فرهنگی با اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر نفوذ تمدن غرب را اقتصاد محور بدانید که بر نیازهای مردم دست می گذارد و شبهات اعتقادی را که ایجاد می کند از طریق بستر لذت های دنیایی به مردم می دهد فرهنگ نیز تابع  اقتصاد خواهد شد.

 

وی در تقسیم بندی فرهنگ، گفت: فرهنگ به سه بخش سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم می شود که دشمن فقط توانسته است از طریق فرهنگ اقتصادی ضربه بزند و از لحاظ فرهنگ سیاسی مردم بر اعتقاد خود پایبند هستند و حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی ها شاهد بر این مطلب است./1324/ت302/ف

ارسال نظرات