۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۵۶۸۳

هشدار مقتدی صدر به الازهر مصر

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق با انتقاد از تصمیم الازهر در تاسیس شعبه‌ای از این داشگاه در امارات خاطر نشان کرد که هدف از این امر پنهان نمودن موضوع بازگشایی نمایندگی اسرائیل در امارات است.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر  عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با هشدار به الازهر مصر مبنی بر تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در امارات تاکید کرد که الازهر باید از تصمیم خود مبنی بر تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در کشوری که نمایندگی اسرائیل در آنجا وجود دارد، عدول کند.


مقتدی صدر افزود: هدف از بازگشایی نمایندگی اسرائیل در امارات عادی سازی روابط میان این رژیم و کشور امارات است.


صدر افزود: امارات پس از آنکه با بازگشایی نمایندگی اسرائیل در ابوظبی موافقت کرد، اولین گام را در عادی سازی روابط با اسرائیل برداشت. حاکمان اماراتی با درخواست از الازهر مصر مبنی بر تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در امارات، به دنبال پنهان نمودن جنایت بازگشایی نمایندگی اسرائیل در کشورشان هستند.


رهبر جریان صدر خاطر نشان کرد: آیا همکاری با آمریکا در ظلم به مردم منطقه برای اماراتی‌ها کافی نبود که آنها در جهت عادی سازی و ایجاد رابطه با اسرائیل گام برداشتند. الازهر مصر باید از تصمیم خود در تاسیس دانشگاهی در امارات صرف نظر کند در غیر این صورت این اقدام الازهر، دوستی با اسرائیل به شمار می‌آید.


قابل ذکر است که امارات چندی پیش ضمن اعلام موافقت با افتتاح نمایندگی اسرائیل در این کشور، درخواست تاسیس شعبه‌ای از دانشگاه الازهر مصر در امارات را تقدیم الازهر کرد که این امر منجر به بحث و اختلاف‌های فراوانی در میان جوامع سیاسی شد./981/ب902/ک

ارسال نظرات