۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۰۵۷۱۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اجتماع عظیم اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان اسلام ناب می اندازد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، وحدت و اقتدار مسلمانان در تجمع بزرگ اربعین حسینی را سیلی محکمی به دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: قدرت شیعه در اجتماع اربعین حسینی به رخ جهان کشیده خواهد شد.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی و تبلیغی نوشهر با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با بیان این که اجتماع عظیم اربعین بزرگترین مراسم مذهبی جهان است، گفت: این اجتماع میلیونی موجب جهانی شدن نهضت حسینی شده است.

 

وی با اشاره به این که تجمع میلیونی امت اسلامی در کشور بحران زده عراق به مناسبت اربعین سالار شهیدان موجب تعجب جهانیان شده است، افزود: بسیاری از رسانه های غربی در سال های قبل تلاش کردند این کنگره عظیم را تضعیف کنند، اما نتوانستند در برابر عظمت و تجلی این مراسم سکوت کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت دنیا از امام حسین(ع) مقدمه ظهور امام زمان(عج) است، تصریح کرد: چون امام زمان هنگام ظهور خود را به نام فرزند امام حسین(ع) معرفی می کند.

 

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر، وحدت و اقتدار مسلمانان در تجمع بزرگ اربعین حسینی را سیلی محکمی به دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: قدرت شیعه در اجتماع اربعین حسینی به رخ جهان کشیده خواهد شد.

 

وی با بیان این که عشق به امام حسین (ع)، امت اسلامی را به  این  راهپیمایی دعوت کرده است، تصریح کرد: این وحدت مسلمانان باید زمینه ای برای نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم باشد.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که قدرت و عظمت امت اسلامی در این حرکت میلیونی قابل مشاهده است، بیان داشت: اربعین حسینی بدلیل چنین شور و اشتیاقی تجلی عشق به سیدالشهدا(ع) شده است.

 

حجت الاسلام مشایخ با تشریح اهداف قیام عاشورا گفت: سید الشهدا درس ایمان، اعتقاد و آزادگی را به همگان داد و امروز شور حسینی باقی مانده در تاریخ و عشق حسینی در جامعه نتیجه هدف والای سید و سالار شهیدان است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، پیاده‌روی اربعین حسینی را ضامن وحدت مسلمین و موجب هراس دشمنان اسلام از این حضور بی‌نظیر و به یادماندنی دانست و افزود: این اجتماع عظیم موجب تقویت امت اسلامی در برابر دشمنان شده و آنها را از فتنه و توطئه باز می دارد.

 

وی ادامه داد: وقتی پس از گذشت هزار و 400 سال از واقعه عاشورا جمعیت عظیمی از عاشقان و محبان سیدالشهدا برای زیارت اربعین با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند به عمق مفهوم حدیث نبوی در بقاء و تداوم دین اسلام از سوی امام حسین(ع) پی می‌بریم.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که دشمنان اسلام بامشاهده جمعیت میلیونی امت اسلامی، خوف و رعب الهی در وجود دشمنان رخنه می‌کند، افزود: اجتماع عظیم اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان اسلام ناب می اندازد.

 

وی با اشاره به مهم ترین هدف اربعین حسینی عنوان داشت: بصیرت و دشمن شناسی سبب شده هرساله از اربعین حسینی استقبال پرشوری گردد و هرجا که لازم باشد مردم با حضور پررنگ خود از ارزش های اسلام پاسداری خواهند کرد.

 

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که راه امام حسین(ع) راه رحمت، مغفرت، شفاعت و کامل شدن و راه رسیدن به وصال پروردگار است، گفت: انسان اگر در پی سعادت و رستگاری است باید در همان مسیری که سید و سالارشهیدان تعیین کرد گام بردارند.

 

حجت الاسلام مشایخ همچنین به شرایط خاص منطقه اشاره کرده و با بیان این که امروز نظام سلطه با همراهی برخی حکام دیکتاتور و متعصب منطقه درصدد ایجاد آشوب و بلوا در برخی کشورهای اسلامی هستند، بیان داشت: شرایط امروز سوریه نتیجه سیاست های استکباری آمریکا و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی تنها نقش یک کشور اسلامی را بازی می کنند و در عمل مدافع منافع استکباری و استعماری غرب در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: به یقین این سناریوی غرب که با همراهی برخی حکام عربی دامن زده شد روزی با پیروزی امت اسلامی به پایان خواهد رسید./950/202/ب1

ارسال نظرات