۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۷۳۲

برنامه‌های رادیو معارف ویژه اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ اربعین خورشید و چلچلراغ اشک از ویژه برنامه‌های رادیو معارف ویژه اربعین حسینی(ع) است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ویژه برنامه زنده «اربعین خورشید» از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

اربعین خورشید در رادیو معارف

حجت الاسلام امیر محسن عرفان در این ویژه برنامه با تشریح فضائل زیارت اربعین به تحلیل اقوال مختلف در خصوص نخستین اربعین حسینی می‌پردازد.

 

بررسی تأثیر دنیاگرایی و دنیازدگی در گمراهی با تأکید بر مصادیق آن در عصر حاضر با محوریت شرح زیارت اربعین همچنین تبیین فلسفه و فضائل تعدد زیارت امام حسین علیه السلام از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه مطرح خواهد شد.

 

گزارشگران اعزامی رادیو معارف به کربلا نیز ضمن انعکاس شور و عشق عزاداران حسینی به پوشش مراسم اربعین کربلای معلی خواهند پرداخت.

 

«اربعین خورشید» به همت گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کنندگی روح الله اسماعیلی و اجرای محمدجواد محمدی از ساعت 40: 8 چهارشنبه 11 آذر به طور زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

جلوه‌های شور حسینی در چلچلراغ اشک

 ویژه برنامه زنده «چلچراغ اشک» همنوا با خیل عظیم عزاداران خامس آل عبا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به انعکاس جلوه‌های شور حسینی می‌پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی فاضلی هیدجی کارشناس تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام در ویژه برنامه «چلچراغ اشک» با تشریح چگونگی بازگشت کاروان اهل بیت (ع) به مدینه به تحلیل اتفاقات، واکنش‌های مردم و بیداری امت اسلامی می‌پردازد.

 

پیامدهای تکوینی و سیاسی اجتماعی قیام عاشورا و تاثیرات قیام و شور حسینی در عصر حاضر و انقلاب‌های مردمی از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه مطرح می‌شود.

 

«چلچراغ اشک» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی روح الله اسماعیلی و اجرای سیدحمید حسینی ساعت 30: 19 تا 21 سه شنبه 10 آذر از صدای فضیلت شنید خواهد شد./998/د102/ف

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات