۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۸۳۸
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی:

راهپیمایی اربعین بسیاری از فتنه‌های غرب را خنثی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که راهپیمایی اربعین بسیاری از فتنه های غرب را خاموش کرده است، گفت: غرب با اصرار بر اسلام ستیزی قصد دارد با حرکات زشت و غیر انسانی اسلام را در نظرها بد جلوه دهد؛ این حرکت اسلام را به عنوان دین مهربانی و معرفت به جهانیان معرفی می کند و دیده می شود که در موکب ها زنان و مردان از زائران امام حسین(ع) با مهربانی پذیرایی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين بطحائي حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم بطحايي

حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی استاد حوزه  و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین سالار شهیدان(ع) بیان داشت: برای هر شخصی که از دنیا می رود اربعین گرفته می شود و در روز چهلم پس از مرگ روح به دیدار بدن باز می گردد اما اربعین امام حسین(ع) دارای یک ویژگی خاص است.

 

وی ادامه داد: هنگامی که نام اربعین برده می شود تمامی ذهن ها متوجه سالگر شهادت جانکاه امام حسین(ع) می شود و آغاز این حرکت در اربعین به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) و اصحاب با وفای ایشان همچون جابربن عبد الله انصاری و عتبة بن اوفی باز می گردد و در طول قرن ها این مراسم وجود داشته است اما در چند سال اخیر بسیار متفاوت انجام می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی با بیان این که راهپیمایی اربعین دارای جنبه های عبادی، سیاسی و معنوی است، گفت: راهپیمایی اربعین هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور در سرتا سر دنیا تأثیرات فراوانی ایجاد می کند؛ مردم جمهوری اسلامی ایران دارای یک ارتباط تنگاتنگ با اهل بیت(ع) هستند هرچند متأسفانه در برخی افراد ارتباط با خداوند ضعیف است اما این راهپیمایی یک تحریک و بیدار باش برای ملت ایجاد می کند که اگر در طول سال در بندگی ضعیف بوده اند اکنون به خداوند نزدیک تر شوند.

 

وی با اشاره به اثرات خارجی و بین المللی راهپیمایی اربعین گفت: امروزه که غرب و سلفی های حاشیه خلیج فارس که در رأس آنها عربستان سعودی قرار دارد درآمد خود را صرف کشتار و نا امنی و اذیت مردم می کنند، جمهوری اسلامی ایران یک حرکت معنوی و آرام بخش را انجام داده که شکوه آن سراسر دنیا را به این سمت متوجه کرده است.

 

استاد سطح عالی حوزه علیمه قم ادامه داد: اسلام ستیزی که غرب بر آن اصرار دارد و قصد دارند با حرکات زشت و غیر انسانی اسلام را در نظرها بد جلوه دهند این حرکت اسلام را به عنوان دین مهربانی و معرفت به جهانیان معرفی می کند و دیده می شود که در موکب ها زنان و مردان از زائران امام حسین(ع) با مهربانی پذیرایی می کنند.

 

وی با تأکید بر این که به واسطه این راهپیمایی یک انقلاب و رنسانس در منطقه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ام القرای جهان اسلام بلکه رهبر جهان اسلام ایران اسلامی خواهد بود و راهپیمایی اربعین بسیاری از فتنه های غرب را نابود کرده است./1324/ت302/ف

ارسال نظرات