۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۰۵۸۸۳
امام جمعه موقت اهواز:

پیام اربعین حسینی مودت و انسان دوستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که اربعیم بزرگ‌ترین همایش جهانی است، گفت: بازگشت زوار پس از اربعین حسینی به کشورهای خود حامل پیام مودت و انسان دوستی است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی آن را در جهان بزرگترین همایش دانسته که در هیچ جای جهان و جود ندارد.

 

وی با اشاره به عزیمت زوار ایرانی از مرزهای چذابه و شلمچه و استقبال و پذیرایی از آنان از توزیع بسته های فرهنگی خبر داده و گفت: بعثه رهبر معظم انقلاب در استان خوزستان در کنار دیگر نهادهای فرهنگی استان و بسیج بنا به ابلاغیه صورت گرفته از بعثه مرکزی رهبر معظم انقلاب در مرز شلمچه و چذابه به خوبی انجام شد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به بازدید خود از مرز چذابه و شلمچه گفت: حضور چشمگیر روحانیون و پاسخ گویی به مسائل شرعی و معرفتی زوار، همراهی با زوار، توریع بروشورها برگزاری نمازهای جماعت و دیگر برنامه های فرهنگی از اقدامات جالب توجه است

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تشکر از مسؤولان اجرایی و فرهنگی و همدلی آنها در ارائه خدمات و نیز حضور مؤثر مردم در اربعین حسینی عنوان کرد: اتحاد و یکدلی مردم و مسؤولان سبب برگزاری با شکوه تر  اربعین حسینی گردیده که انشالله کاستی های موجود در خلال این همایش در سال های آینده کاهش یابد.

 

امام جمعه موقت اهواز، با شاره به این که پیام اربعین حسینی مودت و همدلی و انسان دوستی و نوع دوستی است، خاطر نشان کرد: زوار حاضر از اقصی نقاط گوناگون جهان در بازگشت برای مردم وطن خود با توجه به فرق و ادیان گوناگون آنجا پیام محبت  و دوستی را به همراه خواهند برد.

 

وی با بیان این که شیعیان در بازگشت از اربعین حسینی، مهربانی را از امام مهربانی ها امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت با خود به ارمغان می آورند، گفت: شیعیان در بازگشت از خشونت و درگیری دوری کرده  برخلاف گروه های تکفیری که در بازگشت به کشور خود ترور و آدمکشی را می برند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده  با اشاره به این که در جهان کسی از شیعیان در مسائل تروریستی ترس و هراسی ندارد، افزود: شیعیان افکار و ارزش های ناب خود را در اختیار جان و روح مردم قرار می دهد و حذف فیزیکی افراد و ترور به هیچ وجه در مکتب شیعه وجود ندارد.

 

وی در پایان با اشاره به این که قدرت های استکبار رسانه ها را در اختیار خود قرار داده و فرصت چندانی برای شیعه در فضای رسانه ای مهیا نیست، افزود:  شیعیان از فرصت اندک خود در رسانه برای نشر فرهنگ و اربعین حسینی  نیز استفاده می کند و حضور شیعیان به صورت عملی در نقاط گوناگون جهان منتقل کننده پیغام مهم اربعین خواهد بود./9453/302/ب2

ارسال نظرات