۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۶۰۰۰
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

برگزاری راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین در روز اربعین حسینی در تهران

خبرگزاری رسا ـ تجمع راهپیمایی اربعین حسینی در حالی که عزاداران و شیفتگان با سربندها و پرچم‌هایی که منقش به «لبیک یا حسین» بود از نخستین ساعات صبح امروز 11 آذر به مناسبت اربعین حسینی در میدان امام حسین(ع) تهران برای حرکت به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع راهپیمایی اربعین حسینی در حالی که عزاداران و شیفتگان با سربندها و پرچم‌هایی که منقش به «لبیک یا حسین» بود از نخستین ساعات صبح امروز 11 آذر به مناسبت اربعین حسینی در میدان امام حسین(ع) تهران برای حرکت به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد.

 

این ویژه برنامه اربعین با هم نوایی لبیک یا حسین(ع) از 6 صبح بعد از قرائت قرآن کریم و زیارت اربعین آغاز شد و دوستاران اهل بیت(ع) در طی مسیرهای مشخص شده به نیت پیاده روی عظیمی که در کشور عراق در مسیر نجف تا کربلا در حال صورت گرفتن بود به سوی قبله ری حرکت کردند.

 

در این پیاده روی، دلباختگان و عشاق حسینی به صورت خود جوش و به تاسی از زائران پیاده روی اباعبدالله الحسین(ع) مسیر 15 کیلومتری را با پای پیاده تا حرم سیدالکریم(ع) این امام‌زاده واجب التعظیم طی کردند.

 

در این برنامه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سپاه پاسداران، پلیس راهور، ناجا، مرکز رسیدگی به امور مساجد، هیأت رزمندگان اسلام ، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در برگزاری این مراسم معنوی مشارکت داشته‌اند.

 

مشارکت اقشار مختلف مردم اعم از پیرو جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان به این مراسم معنوی رنگ و بوی خاصی داده بودند.

 

در این مسیر پیاده روی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بهترین خدمات از عزاداران حسینی پذیرایی ‌شد و در اتمام این پیاده روی با اقامه نماز اول وقت در حرم سیدالکریم(ع) این مراسم به پایان رسید./813/203/ب2

ارسال نظرات