۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۰۶۰۱۴

آمریکا همواره به دنبال سلطه بر جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه، سه کشور عربستان، ترکیه و قطر را از حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها دانست و گفت: تروریست‌ها از بیش از 100 کشور در سراسر جهان به سوریه نفوذ کرده‌اند.
بشار اسد

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس‌جمهور سوریه در گفت‌وگوی تفصیلی با تلویزیون جمهوری چک تصریح کرد که وارد آوردن شکست به بدنه تروریسم موانعی را از روی فرآیند سیاسی برمی‌دارد. وی ابراز داشت هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند در شرایطی با تروریسم مبارزه کند که حمایت‌های مستقیم از تروریست‌ها در ابعاد تسلیحاتی و مالی انجام می‌شود.

 

وی در این مصاحبه اولین اقدام برای مبارزه و شکست دادن گروه‌های تروریستی را قطع کمک رسانی ‌های مالی و تسلیحاتی به آنها و جلوگیری از ورود عناصر تروریستی به داخل سوریه دانست که به صورت اساسی با حمایت عربستان و قطر از ترکیه وارد می‌شوند.

 

  وی افزود: مشکل ما این است که ما با تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم، در حالی که آنها از کمک‌های نامحدودی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه‌ای یا حمایت و سهل انگاری از سوی کشورهای غربی بهره‌مند هستند.

 

اسد حمایت روسیه از دولت سوریه را در راستای حمایت از قوانین بین‌المللی و ثبات در منطقه و جهان دانست و تأکید کرد، آمریکا همواره به دنبال تسلط بر جهان است و از آنجایی که سوریه دولتی مستقل است، آمریکا وجود چنین کشوری را قبول نمی‌کند./982/ب101/ک

ارسال نظرات