۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۰۱۶

مراسم عزاداری اربعین حسینی در استانبول برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، علاقه مندان به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اعم از ایرانیان و مسلمانان دیگر کشورها با حضور پرشور خود در حسینه حضرت محمد(ص) سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اشک ماتم ریختند.
استانبول

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یوسفی سرپرست جامعه المصطفی ترکیه مستقر در استانبول در این مراسم با اشاره به برخی اهداف و دستاوردهای نهضت امام حسین (ع)، درک ریشه ای این قیام و انتقال آن به نسل های آینده را امری واجب و کرامات آن را بی شمار توصیف نمود.


حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه ریشه و مبنای ابوسفیان و بنی امیه بر اساس فتنه و هوای نفسانی است، افزود: تمامی نقشه های شیطانی بنی امیه بر همین مبنا بوده ولی متاسفانه بسیاری از مسلمانان نیز از آن تبعیت کرده بودند. آنچه را که در دنیای امروز و بالاخص در خاورمیانه مشاهده می کنیم ریشه های یزید و معاویه هستند؛ گروه تکفیری و تروریستی داعش هم از همان نسل است و همان اسلام بنی امیه ای است.


وی در ادامه سخنانش با قرائت آیات و روایات و نیز خطبه پنجاهم نهج البلاغه شریف که امیر مومنان فرمودند : «فلو ان الباصل خلص من مزاج الحق لم یخف علی المرتادین ... گفت: پس وظیفه ما شیعیان چندین برابر شده است زیرا امیرمومنان بخوبی و به صراحت فتنه و ریشه های آن را برای ما تشریح کرده است و ریشه آن را در دو چیز برشمرده اند ولی زمینه ای هم این دو چیز را تقویت می کند که همانا هوای نفس است.


وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مکتب اهل بیت علیه السلام را به برگزاری مراسم های مذهبی تنزل ندهیم٬ باید محتوا داشته باشد٬ درک ریشه ای اسلام و نهضت کربلا بر ما واجب است، ادامه راه ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت از مهمترین وظایف مسلمان عصر حاضر است.


قرائت زیارت اربعین ٬روضه خوانی و نوحه سرایی و مداحی حاج مجید همتی مداح اهل بیت (ع) و سینه زنی عاشقان کربلا از دیگر برنامه های عزاداری های اربعین در استانبول بود که شور و حال وصف ناپذیری به وجود آورد و فضا را عطر آگین کرد.


عزاداری چهلم سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش٬ در تمامی مساجد شیعیان در استانبول نیز برگزار شده است./982/ب101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات