۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۰۳۸
آیت الله مهدوی:

واعظان به فکر جمع کردن مرید برای خود نباشند/ رسالت سخنرانان تبیین مبانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: واعظان و سخنرانانی که مبانی دین اسلام را تشریح می کنند نباید با پیروی از هوای نفس خود، به دنبال جمع کردن مرید باشند.
آيت الله مهدوي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در خیمه گلستان شهدای اصفهان با تبیین برخی از فرازهای زیارت اربعین امام حسین(ع)، گفت: دعوت به سمت خود، به خاطر وجود هوای نفس است.

 

وی در تبیین این عبارت زیارت اربعین که می فرماید لیستنقذ منهم الجهالة افزود: هدف امام حسین(ع) از قیام در روز عاشورا، خارج کردن انسان ها از جهالت و هدایت کردن آن ها به سمت تعقل و تفکر بوده است و ایشان هرگز به دنبال دعوت کردن دیگران به سمت خودشان نبوده اند چرا که وجود مطهر امام حسین (ع) خالی از هواهای نفسانی است.

 

آیت الله مهدوی مردم جاهل را به سه گروه تقسیم بندی کرد و گفت: برخی از مردم جاهل در خواب به سر می برند، برخی دیگر بیهوش هستند و برخی هم مرده اند، البته با توجه به این که وضعیت این سه گروه کاملاً با یکدیگر متفاوت است، نهضت امام حسین(ع) در طول تاریخ سبب بیداری عقل هر سه گروه شده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که در فکر هدایت دیگران هستند مخصوصاً واعظان و سخنرانان، ابتدا باید وجود خود را از هوای نفس تخلیه کرده و سپس با تبیین مبانی اسلام، مردم را به سمت خداوند، دعوت کنند.

 

وی با اشاره به عبارت حیرت الضلالة، اظهار کرد: افرادی که از صراط مستقیم جدا شده اند دو دسته اند، یا این که جاهل قاصر هستند و یا این که جاهل مقصر هستند ولی همانند راننده ای که راه را گم کرده است و تفاوتی ندارد که عمداً راه را گم کرده و یا سهواً، هیچ کدام به مقصد نخواهند رسید، ولی طبق آیه آخر سوره حمد که می فرماید«» این دو، دو گروه محسوب می شوند و در نوع عذاب و عقاب با یکدیگر متفاوت هستند.

 

اهل تسنن هم مدیون امام حسین (ع) هستند

آیت الله مهدوی ابراز کرد: یزید ملعون قصد داشت به طور کامل مبانی اسلام و قرآن را از بین ببرد ولی با قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نقشه اش نقش بر آب شد و به هدف خبیث خود نرسید، در صورتی که اگر چنین هدف پلیدی محقق می شد، در حال حاضر هیچ مسجدی نبود و به سبب آن تا الآن، دین اسلام نابود شده بود، پس اهل تسنن هم به خاطر داشتن همین دین ناقص، مدیون قیام امام حسین (ع) هستند.

 

امام جمعه موقت اصفهان فقه اهل تسنن را ناقص دانست و بیان کرد: فقه اهل تسنن تماماً از هشتصد روایت گرفته شده آن هم روایاتی که اکثراً از انسان های غیر معصوم منقول است در صورتی که فقه مکتب تشیع فقط در مورد وضو هشتصد روایت در دست دارد.

 

مؤمن باید شبیه زنبور عسل باشد

وی تصریح کرد: طبق روایتی از پیامبر (ص) مؤمن شبیه زنبور عسل است و گفته شده که اگر حیوانات از محتویات درون شکم زنبور عسل خبر داشتند، یک زنبور عسل هم باقی نمی ماند و این روایت از این جهت قابل تبیین است که وجود مؤمن جایگاهی برای ولایت امیرالمؤمنان (ع) است و مؤمنان با داشتن چنین گوهر گرانبهایی در وجودشان، همیشه مورد تهدید دشمنان بوده اند.

 

آیت الله مهدوی به واقعه منا اشاره کرد و افزود: برخورد متعمدانه دولت خبیث سعودی با حاجیان ایرانی در واقعه منا به خاطر خصومت داشتن با این گوهر گرانبها یعنی ولایت امیر مؤمنان (ع) در وجود حاجیان ایران و دیگر کشورها بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر پایان با تبیین مفهوم انقاذ غریق بیان کرد: ما باید با پیروی از مکتب امام حسین (ع) همه تلاش خود را به کار بگیریم و با راهنمایی های دینی خود، افرادی را که از دین جدا شده اند، در مسیر دین آورده و با مکتب اهل بیت (ع) آشنا کنیم./867/202/ب2

ارسال نظرات