۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۶۰۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

جذابیت‌های زندگی انسان را از یاد خدا غافل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حق شناس با اشاره به اهمیت تبلیغ مبانی دینی با استفاده از روش‌های مؤثر و جذاب، گفت: جذابیت‌های زندگی از کودکی تا کهنسالی انسان را از یاد خدا غافل می‌کند.
حجت الاسلام حق شناس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام براتعلی حق شناس صبح امروز در نشست علمی پژوهشی فنون و مهارت های تبلیغی در ارائه مفاهیم قرآنی و روایی در مدرسه علمیه زهرای مرضیه (س) اصفهان گفت: یکی از وظایف طلاب این است که آیات و روایات جذاب را در یک قالب از قالب های جذاب و طرح های پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) قرار دهند و برای مخاطبان مطرح کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایاتی اظهار کرد: پیامبر (ص) از طرح های جذاب در امر تبلیغ در جمع اصحاب استفاده و در سفرهایشان اصحاب را با آیات نورانی قرآن کریم آشنا می‌کردند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مراحلی که انسان در دنیا طی می کند شامل لهو، لعب، زینت، تفاخر و تکاثر است، که هر کدام معنای خاص خود را دارد و در واقع همان جذابیت‌های زندگی در مرحله کودکی، نوجوانی، جوانی، میان سالی و کهنسالی است که انسان را از یاد خدا غافل می کند اما مرحله‌ای که عمر آخرتی انسان را در بردارد مثل همان مرحله دنیایی است، با این تفاوت که لعب آخرتی مستحب است مثل شنا و تیراندازی که با یاد گرفتن اینها می توان جان کسی را نجات داد.

 

حجت الاسلام حق شناس تصریح کرد: زینت آخرتی مثل اینکه وقتی انسان به مسجد می‌رود با لباس خوب برود، مقداری پول در جیبش بگذارد که اگر برای انجام کار فرهنگی درخواست کمک کردند پول همراهش باشد، فخر آخرتی مثل فخر به اینکه پیشوایانی که داریم معصومند و اولهم علی (ع) و آخرهم مهدی (عج) است، تکاثر یعنی اینکه انسان مالش را زیاد کند ولی خمسش را هم بدهد که همه اینها خوب است و ثواب هم دارد.

 

وی به آیات 155، 156 و 157 سوره بقره اشاره کرد و گفت: این آیات راجع به صبر و بشارت به صابران است، آیه 156 بقره معروف به آیه استرجاع است، یعنی طلب رجوع به خدا و آیه 157 سوره بقره دارای سه اثر مهم است، برای کسی که استرجاع کند یعنی وقتی مصیبتی به او وارد می شود بگوید "انا لله و انا الیه راجعون" که اگر کسی تسلیم شود، این سه اثر مهم یعنی سلام و درود خدا، مشمول رحمت خدا شدن و هدایت الهی شامل حالش می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات، داشتن تقوا، داشتن صدق، راه آسان شدن کارها در زندگی است، صدق یعنی اینکه باور داشته باشیم که خداوند برایمان چند برابر جبران می کند./1304/203/ب1

ارسال نظرات