۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۱۰۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خدمت خالصانه و بی منت رسالت مهم کمیته امداد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از فعالان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نور، با اشاره به فلسفه وجودی تأسیس کمیته امداد گفت: این مجموعه حمایتی با ابتکار امام راحل و با هدف کمک به قشر آسیب پذیر جامعه تأسیس شد و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه داده است.

 

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه حمایت های همه جانبه مسؤولان قدم های مثبتی در جهت رسیدگی به وضع ایتام صورت گرفته است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از سالم ترین نهادها در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: فعالیت ها و خدمات این نهاد ارزشمند، نشانه ای از حکومت علوی است.

 

وی با اشاره به این که خدمت به محرومان بهترین ذخیره الهی است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی باید زمینه کاهش فقر در جامعه را فراهم کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یادگاری ارزشمند از امام راحل باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این اقدام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نشان دهنده دغدغه ایشان به زندگی و معیشت مردم و محرومان بوده است.

 

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان با اشاره به این‌که در جامعه اسلامی همه انسان‌ها به صورت امت واحد هستند، افزود: این یکی از اصولی است که از سوی ائمه اطهار(ع) برای ما شیعیان به یادگار گذاشته شد.

 

امام جمعه قائمشهر، زنده نگه داشتن روح احسان و نیکوکاری در بین مردم از تأثیرات کمک به محرومان داست و گفت: دستگیری از ایتام، معلولان و زیردستان که در نامه علی (ع) نیز آمده و بر آن تاکید شده است، از جمله اقدام‌های کمیته امداد است که می‌خواهد روح احسان را زنده نگه دارد. 

 

وی با اشاره به این که سرپرستی یک یتیم کاری بزرگ است و با این کار یک روح در جامعه اسلامی زنده می‌شود، خاطر نشان کرد: محرومان جامعه فرزندان معنوی حاکم اسلامی هستند و دستگیری و رفع نیازمندی‌های آنان از وظایف نظام اسلامی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت افرادی که زیر پوشش کمیته امداد بودند، تصریح کرد: کسانی هستند که از طریق کمک‌های کمیته امداد به افتخارات بزرگ حتی مدارج دکترا رسیده‌اند که این یک افتخار بزرگ است. 

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تنها کمیته امداد است که نام امام خمینی(ره) بر روی آن مانده است، گفت: سزاوار است کسانی که تحت پوشش این سازمان هستند در مسیر تحصیل بدرخشند تا جامعه بداند که اگر خانواده ای دستش از مال دنیا تهی است معنا ندارد که صاحب استعداد برجسته نباشد.

 

امام جمعه قائم شهر با بیان این که در خط ولایت بودن صرفاً دوستدار رهبر بودن نیست، گفت: باید ببیند کارهایی که در زیر مجموعه هدایت رهبری انجام می شود درست انجام می شود یا خیر و اگر احساس ضعف در عمل می کند باید آنقدر شجاعت داشته باشد که تذکّر بدهد.

 

وی، دستگیری از انسان‌های مستمند و فقیر را دارای پاداش دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در جهت تقویت امور مربوط به ایتام تلاش بیشتری کنند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که خدمات کمیته امداد بسیار ارزشمند و مقدس در نزد خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به این نهاد بسیار علاقه و توجه خاصی داشتند، زیرا معتقد بودند به محرومان جامعه باید توجه کافی شود./950/202/ب1

ارسال نظرات