۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۶۱۱۴
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود برای استحکام و تقویت دین و دیانت

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان قشم بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود برای استحکام و تقویت دین و دیانت تاکید کرد.
حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان قشم با اشاره به نقش اساسی امام جمعه در توسعه فرهنگ هر شهرستان گفت: این امام جمعه است که با برنامه ریزی فرهنگ را توسعه می دهد و با کارهای فرهنگی نظیر ساخت مراکز فرهنگی نیروی انسانی لایق و شایسته را تربیت می کنند.خدمت به نماز گزاران را توفیقی دانست که خداوند به برخی از بندگانش عطا می کند و خادم نمازگزاران باید قدر این توفیق و ارزش را بداند.


وی افزود: وظیفه نهاد نماز جمعه در یاری رساندن به امام جمعه تنها آماده سازی بستر برای برپایی نماز جمعه نیست بلکه از آنجایی که امام جمعه در هر شهرستانی که نماز جمعه برپا می شود عالم دینی و مدیر فرهنگی و محوری است حمایت و پشتیبانی از امام جمعه موجب می شود رفته رفته ارزش ها جلوه گر و فرهنگ متبلورتر شود و باعث می شود مردم در تمامی صحنه ها حاضر شوند.


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این مطلب که کارهای زیربنایی فرهنگی دیربازده اما در آینده مثمر ثمر هستند تصریح کرد: امام جمعه شهرستان قشم با آینده نگری و برنامه ریزی امور زیربنایی را مد نظر قرار داده است که در سال های آینده این امور خیر و برکت برای مردم جامعه به دنبال خواهد داشت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به موج بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در دنیا زلزله ایجاد کرده و موج بیداری به وجود آورده است و داعش در جهت جلوگیری از این موج و رشد اسلام ناب پدید آمده است.


حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: داعش با هویت انسان ها و فرهنگ ملل مشکل دارد و مخالف است فلسفه وجودی داعش که دست پرورده صهیونیست ها و آمریکایی ها است متنفر کردن مردم جهان از اسلام است.


وی گفت: انقلاب اسلامی بستری به وجود آورده است که باید از این بستر برای رشد و تکامل استفاده کرد و از ظرفیت های موجود برای استحکام و تقویت دین و دیانت بهره ببریم.


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به وحدت موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: ایران اسلامی قدرت های متعدد نظیر قدرت دفاعی، موشکی و از همه مهم تر قدرت پشتوانه مردمی از همه فرهنگ ها و سلیقه های کشور حول محور رهبری و ولایت فقیه است که سبب شده است دشمن به قدرت ایران اعتراف کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد با اجرای این قانون جلوی آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، رشوه خواری و … گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام تقوی گفت: برای اینکه این قانون به مرحله اجرا در بیاید باید آن را به مردم واگذار کرد زیرا کارهای مردمی زودتر به ثمر می رسند.

 

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم نیز با برشمردن ویژگی های اعضای ستاد نماز جمعه گفت: اعضای ستاد نماز جمعه افرادی خوش نام و خوش سابقه و از همه قشرهای جامعه هستند.


وی گفت: در ستاد نماز جمعه در کنار استفاده از تجارب ارزنده بزرگان به دنبال جوان گرایی هستیم.


وی توفیقات حاصله در ستاد نماز جمعه را مرهون تلاش، همکاری و همراهی روحانیان، بزرگان، معتمدان، خبرنگاران و همه اعضای ستاد نماز جمعه دانست و گفت: روحانیان با هماهنگی و وحدت امورات فرهنگی را پیش می برند معتمدان نیروهای انقلابی و سردمداران تحولات منطقه هستند که نقش مهمی در اجرای برنامه ها دارند و خبرنگاران نیز با تلاش و پوشش اخبار عملکرد مناسبی در جهت انتشار اخبار فرهنگی دارند./851/202/ب1

ارسال نظرات