۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۱۷۷
شیخ احمد قطان:

اگر حزب الله نبود تمام مردم لبنان به اسارت داعشی‌ها در آمده بودند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان با تجلیل از تلاش‌های نظامیان لبنان در آزادی گروگان‌های ربوده شده تاکیدکرد که اگر حزب الله نبود تمامی مردم اسیر داعش می‌شدند.
شيخ احمد القطان، رييس جمعيت العمل و قولنا لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان رییس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان، دستاورد بزرگ آزادی گروگان‌های ربوده شده را به تمامی مردم لبنان و نظامیان تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که با آزادی گروگان‌های دربند داعش، پرونده نظامیان ربوده شده جبهه مقاومت بسته و به سرانجام خوبی ختم شود.


شیخ قطان با تجلیل از زحمات سرتیپ ابراهیم مدیرکل امنیت ملی لبنان در موفقیت این عملیات خاطر نشان کرد: باید به شکل ویژه از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تشکر کرد زیرا اگر دفاع حزب الله از اهالی لبنان با تمامی گرایش‌های مذهبی و قومیتی نبود، همگی باید گروگان‌هایی در چنگال جماعت تکفیری تروریستی می‌شدیم.


محمد قبانی مفتی سابق لبنان نیز با تبریک این پیروزی بزرگ گفت: شجاعت مسؤولان لبنانی در تصمیم‌گیری‌های هدفمند، فرصت مناسبی را برای چیره شدن بر مشکلات و بحران‌های پی در پی فراهم ساخته و توانایی آنان را در رفع مشکلات و بحران‌ها افزایش داده است.


قبانی بار دیگر با تبریک آزادی گروگان‌های ربوده شده از سوی جبهة النصرة و ابراز سرور از بازگشت آنان به آغوش ملت، خواستار آزادی سایر اسرای در دست داعش و سایر گروهک‌های تکفیری شد تا شادی مردم کامل شود.


از سوی دیگر شیخ محمد الحاج حسن رییس جنبش شیعه آزاده لبنان نیز در کنفرانس مطبوعاتی با انتقاد از برخی واکنش‌ها نسبت به بازگشت گروگان‌های ربوده شده لبنانی، خواستار اقدام فوری برای بازگرداندن سایر زندانیان از چنگال گروه تکفیری تروریستی داعش شد.


وی بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری که اتحاد مسیحیان، مجلس پارلمانی فعال و حکومت قدرتمند در عرصه اتخاذ تصمیم‌های بلند مدت و در جهت منافع ملی و تقویت ارتش را برای کشور به ارمغان آورد، تاکید کرد.

 

 

شیخ الحاج حسن، شیعیان لبنان را به وحدت و هم‌صدا شدن با سایر گروه‌ها دعوت کرده و رسیدن به یک طرح جامع و بررسی آن برای خروح از بحران و تشکیل کشور قدرتمند را خواستار شد./981/ب901/ک

ارسال نظرات