۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۱۹۰
آیت الله طبرسی:

ملت ایران مقتدرانه در برابر نفوذ دشمنان خواهند ایستاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با تأکید براین که ملت ایران اجازه هیچ گونه نفوذ دشمن به کشورمان را نخواهند داد، گفت: ملت بزرگ ایران آگاه و هوشیارتر از هر زمان دیگری در برابر نفوذ آمریکا و استکبار ایستاده اند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به شکوه عظمت حسینی در روز اربعین گفت: حضور بیش از 27 میلیون زائر در روز اربعین حسینی بار دیگر عزت و عظمت امت اسلامی را به دنیا نشان داد.

 

وی با اشاره به اجتماع میلیونی امت اسلامی در اربعین حسینی، گفت: این حماسه عظیم بار دیگر افتخاری را برای شیعیان جهان رقم زد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در کربلا بار دیگر عزت و شکوه اسلام ناب را به جهانیان نشان داد، افزود: عاشقان و دلدادگان حسینی با پای پیاده در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند که این نشانگر عزت و عظمت امام حسین(ع) و نهضت والای ایشان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امام حسین(ع) در دل های همگان نفوذ دارد، افزود: عشق والا به امام حسین(ع) نشانگر روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی گرانقدر این امام همام و یاران بزرگوارشان بوده است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به هراس دشمنان اسلام از این حضور پرشور و گسترده، گفت: دشمنان نمی خواهند این عزت و عظمت مسلمانان را در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی نمایش دهند که در واقع دشمنان از این حضور گسترده هراسان هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: علیرغم تلاش و برنامه ریزی رسانه ها غرب برای کمرنگ جلوه دادن مراسم اربعین حسینی اما شاهد بودیم بالاخره آنها مجبور شدند اعتراف کنند که مراسم اربعین امسال بزرگترین اجتماع جهانی امت اسلام بوده است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به حضور اقشار با ادیان مختلف در اربعین حسینی در کربلا، افزود: از اروپا، هند، پاکستان، ایران و سایر کشورها، زن و مرد جمع شدند و با پای پیاده زائر کربلا بودند و با امام حسین (ع) بیعت مجدد کردند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند ترکیب ایمان، عشق، عقل و عاطفه از ویژگی‌های مکتب امام حسین (ع) است و حرکت عاشقانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این حرکت بی‌سابقه از شعائر الهی است، تصریح کرد: این قدر و قیمت اربعین حسینی است که همه را به خود مجذوب کرده است.

 

وی با اشاره به این که مردم در امنیت به کربلا رفتند و در حال بازگشت هستند، خاطرنشان کرد: با وجود گروهک تروریستی داعش و خطراتی که وجود داشت اما سفر زائران حسینی در امنیت برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و با بیان این که رفتار دانشجویان در سفر سردمداران کفر به کشور باید امروز الگوی دانشجویان کشور قرار گیرد، ادامه داد: دانشجویان آگاه و بصیر ایران اسلامی با همه توان در برابر نفوذ دشمنان ایستاده اند.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که ملت ایران اجازه هیچ گونه نفوذ دشمن به کشورمان نخواهند داد، گفت: ملت بزرگ ایران آگاه و هوشیارتر از هر زمان دیگری در برابر نفوذ آمریکاو  استکبار ایستاده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته وقف با بیان این که همگان باید حافظ امانت های واقفان خیراندیش باشند، افزود: واقفان که املاک خود را برای امورات خیر در جامعه وقف کرده اند منتظر نتیجه و بهره مندی آن هستند که به روحشان واصل شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدمت طولانی برخی موقوفات استان، وظیفه روحانیان در حفظ و نگهداری موقوفات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همکاری روحانیت با سازمان اوقاف به منظور احیاء و حفظ موقوفات لازم و ضروری است.

 

وی تقویت سنت حسنه وقف را زمینه ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: باید برای بسط و گسترش این سنت حسنه اسلامی تلاش عمومی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، اسلام را دینی آینده نگر و هدف مدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف، راهی در جهت تامین آینده و گذشته انسان است و باید به گونه ای عمل شود که خیر و برکت به همراه داشته باشد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که وقف یک فرهنگ دینی است اظهار داشت: برای ترویج این سنت حسنه اسلامی باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا در آینده شاهد تقویت میزان موقوفات در کشور باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شناسایی موقوفات را زمینه ساز احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان نباید از جمله اولویت‌های اوقاف قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این‎که موضوع وقف افزون بر دستور دینی یک امر فطری است گفت: وقف برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان و در تمدن‌های گذشته و قبل از اسلام حتی میان انسان‌های اولیه نیز وجود داشت./950/201/ب1

ارسال نظرات