۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۶۳۰۴
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، روحیه انقلابی و پیشرفت علمی شاخصه‌های اصلی قدرت نظام اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران راه رسیدن به سعادت را برای خود هموار کرده است، گفت: حرکت در راستای اقتصاد اسلامی، پیشرفت علمی و روحیه انقلابی شاخص های اصلی قدرت جمهوری اسلامی است و دشمن به دنبال تضعیف و از بین بردن این شاخصه‌ها است.
حجت الاسلام والمسلمين حاجتي ، امام جمعه موقت اهواز

 حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راهگشا بودن سخنان رهبر معظم انقلاب و کمال استفاده مردم از سخنان ایشان، ابراز داشت: نخبگان باید تلاش بیشتری در تبیین سخنان ایشان داشته و خواص جامعه، پلی برای انتشار معارف عظیم نهفته در سخنان رهبر معظم انقلاب به جامعه به ویژه نسل جوان پرتلاش و پرتوان باشند.

 

وی اقتصاد قوی و مقاوم، توسعه روزافزون علم و حفظ تقویت روحیه انقلابی‌گری را از شاخص های اصلی انباشته شدن قدرت در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران راه رسیدن به سعادت را برای خود هموار کرده و دارای استقلال مثال زدنی که دشمنان نیز به آن اعتراف می کنند، هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به این‌که دشمنی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران بیشتر و پیچیده‌تر و از ابزارهای گوناگونی در این راستا استفاده می شود، گفت: در این زمینه باید با تقویت روحیه انقلابی در برابر دشمن ایستادگی کرده و نیز در بعد اقتصادی با جدیت به خودکفایی برسیم که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود با عنوان اقتصاد مقاومتی از آن یاد می کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت علم در روایات و بیان روایت «العلم سلطان» و سلطه آور و قدرت آور بودن آن که باید به پیشرفت های علمی بها داده و از توجه به علم غافل نشویم، گفت: توسعه و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، علم و روحیه انقلابی بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب مؤلفه های اصلی قدرت جامعه و حکومت جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرده و از این حیث نظامی مقتدر در جهان خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در آن آمریکا اغوا کننده، تحریم کننده، قاتل و در واقع شیطان بزرگ معرفی شده است، گفت: آمریکا شاخص ها و مؤلفه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار داده و با مانع‌تراشی به انحراف مراکز علمی از مسیر اصلی خود اقدام کرده است که متأسفانه بخشی از مسؤؤلان آموزش عالی از این نکته غفلت می کنند.

 

وی بیان کرد: دشمن با هدف قرار دادن روحیه و اقتدار انقلابی و تهاجم فرهنگی وسیع همه جانبه  تلاش به گرفتن این روحیه حماسی از نسل جوان دارد و در صورت فرسایش روحیه انقلابی و حماسی ملت، دشمن با ارعاب و تهدید توخالی افراد فاقد روحیه حماسی، آنها را به تسلیم واداشته و به سوی خود جذب می کند.

 

امام جمعه موقت اهواز دوری از شاخصه های اقتصاد مقاومتی، مصرف زدگی، وابستگی، کم تحرکی و عدم پویایی اقتصاد درون زا را گرفتاری و دام اقتصادی دشمنان دانست و گفت: دشمن در صورت بازداشتن ما از شاخصه های اقتصاد مقاومتی در تحریم اقتصادی خود موفق خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در صورت موفقیت دشمن در جلوگیری از رشد علمی کشور با استفاده از عناصر داخلی و فتنه طلب و از بین بردن فضای تحقیق و پژوهش در جامعه، گفت: با این اقدام دشمن موفق به تحمیل فناوری و فرآورده‌های خود در زمینه علوم به کشور شده و از لحاظ علمی به وابستگی آن در خواهیم آمد.

 

حجت الاسلام والمسمین حاجتی افزود: خواص و برنامه ریزان با بهره‌بردن از تدابیر رهبر معظم انقلاب در جنبه اقتصاد مقاومتی با همت و برنامه ریزی دقیق گام بردارند و نباید به بیگانگان چشم امید داشت و با تقویت روحیه انقلابی و پیشرفت در زمینه های علمی به سخنان ایشان لبیک بگوییم.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که برهه های حساسی در تاریخ انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش داشت، تصریح کرد: حفظ این خاطرات و چنین صحنه های حماسی و باز آفرینی آنها در اذهان نسل جوان جامعه ضروری است و دست اندرکاران و مسؤولان فرهنگی در زمینه زنده نگه داشتن خاطرات به تدارک برنامه‌های مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته و فراموشی تاریخ انقلاب اسلامی مصیبتی بزرگ است.

 

وی در ادامه با بیان این که دشمن با همکاری بعضی جریان های منحرف داخلی و روزنامه های زنجیره ای با بزک کردن چهره آمریکا به ملت ایران، مردم را نسبت به  دشمنی آمریکا غافل کرده و تلاش دارند آن را به مقدرات مردم ایران حکم فرما کنند، افزود: متأسفانه چنین جریانی در کشور در حال فعالیت است و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سخنوران و تحلیلگران ماهیت آمریکا را به مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در پایان با اشاره به بحث مذاکره و برجام و پیامدهای آن، ابراز داشت: بحث مذاکره و برجام ایجاد حاشیه امن برای رژیم اشغالگر قدس و در واقع حاشیه امن برای اقدامات آمریکا در سطح جهان است و با ادامه موج بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا در تأمین منافع نامشروع خود دچار چالش خواهد شد./9456/302/ب2

ارسال نظرات