۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۳۵۴

سیاست دوگانه جامعه آمریکا در برخورد با مقوله تروریسم

خبرگزاری رسا ـ هر ساله تعداد زیادی در آمریکا به دلیل آزادی حمله اسلحه به قتل می رسند و این در حالی است که این اقدامات تروریستی خوانده نمی شود، هر گونه عملیاتی که از سوی به اصطلاح مسلمانان صورت می گیرد، تروریستی معرفی می شود.
تروريسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان سن دیگو در ایالت تگزاس آمریکا در مراسمی ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته در کالیفرنیا، از مردم آمریکا خواستند که تروریست ها را با مسلمانان یکسان ندانند.

 

به گفته مقامات اف بی آی، رضوان فاروق و تشوین مالک، زن و شوهر تروریست عامل این حمله بوده اند و رضوان پیش از این حمله در صفحه فیسبوک خود با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بیعت کرده بود.

 

حنیف محبی، مدیر منطقه کالیفرنیای سازمان روابط اسلام و آمریکا گفت که در سال گذشته، تعداد زیادی حمله علیه مسلمانان آمریکا انجام شده است و این وضع با حملات تروریستی مانند آنچه که در کالیفرنیا انجام شد، وخیم تر شده است.

 

محبی در کنفرانسی مطبوعاتی ابراز داشت: این که مردم آمریکا مسلمانان را متهم کرده و بگویند تو مسلمانی پس تروریست هستی، کاملا بی عدالتی بوده و نشان دهنده برخوردی دوگانه با مسائل جامعه است.

 

این گفته محبی به این نکته اشاره داشت که در آمریکا سالانه تعداد زیادی از مردم به دلیل آزاد بودن حمل اسلحه کشته می شوند و با وجود اعتراض بسیاری از سازمان ها و مقامات حتی شخص باراک اوباما، به دلیل لابی قوی تولید کنندگان اسلحه، هنوز قانون محکمی علیه خرید و فروش اسلحه در این کشور تصویب نشده است.

 

به اعتراف سازمان های آمریکایی، تعداد افرادی که در آمریکا به دلیل آزادی اسلحه کشته می شوند، بسیار بیشتر از تعداد کسانی است که در عملیات تروریستی به قتل می رسند.این در حالی است که کشتار مردم از سوی افرادی که اسلحه حمل می کنند، با وجود آمار بالا، عملیات تروریستی خوانده نمی شود./847/ب902/ک

ارسال نظرات