۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۳۶۲
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

دستگاه دیپلماسی با رساندن پیام رهبری مقدمات تشکیل جامعه جهانی با رویکرد اسلام ناب را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین گفت: نامه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مناسب ترین فرصت که آسیب داعش به خود اروپا نیز رسیده است و مردمان غرب خطر دست پرورده های استکبار را احساس کردند خطاب به جوانان غربی نگارش شد که واقعا توطئه دشمنان را بر ملا کرد.
آيت الله رجبي آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دومین نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان دولت های غربی گفت: در نامه نخست اسلام هراسی و وارونه ارائه کردن اسلام به قشر جوان بر اثر تبلیغات فراوان استکبار جهانی خطری بود برای جوانان غربی بود که حقیقت اسلام را وارونه بفهمند.


وی افزود: مقام معظم رهبری در نامه نخست خود جوانان را به این مسأله توجه دادند که تبلیغات استکبار جهانی که بر آنها سیطره پیدا کرده واقعیت ها را در شناخت اسلام به جوانان وارونه ارائه می کند که آنها باید به صورت مستقیم از متون اسلامی و منابع متعبر اسلام را بشناسند.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که نامه نخست رهبر انقلاب اثر بسیار زیادی بر جوانان و جامعه غربی گذاشت، اظهار داشت: باید تلاش کنیم که ندای رهبری بهتر و کامل تر به قشر جوانان و فرهیخته غرب برسد.


وی ادامه داد: با این نامه رهبر معظم انقلاب توطئه دشمنان خنثی شد و آنها احساس کردند که از طریق تبلیغات دیگر نمی توانند اثرگذاری زیادی داشته باشند به همین دلیل به جریان تروریست ها روی آوردند که دست پرورده خود آنها هستند.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که دشمن با راه اندازی جریان تروریستی در صدد بود تا در مقام عمل به جامعه خود وانمود کند که اسلام دین خشونت است، ابراز داشت: دشمن با پدید آوردن جریان های تکفیری سعی در خنثی کردن نامه رهبری داشت و هم سعی کرد شیوه جدیدی را برای وارونه معرفی کردن اسلام پیگیری کند تا اقبال مردم غرب به اسلام خنثی شود.


وی عنوان کرد: نامه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مناسب ترین فرصت که آسیب داعش به خود اروپا نیز رسیده است و مردمان غرب خطر دست پرورده های استکبار را احساس کردند خطاب به جوانان غربی نگارش شد که واقعا توطئه دوم دشمنان را بر ملا کرد و توانست قشر جوان را متوجه این کند که این حوادث دام دیگری برای این است که مردم کشورهای غربی حقیقت اسلام را متوجه نشوند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه دستگاه دیپلماسی و سازمان های فعال بین المللی در قبال نامه رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: این نامه وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش این مجموعه ها قرار می دهد به دلیل این که مخاطب این نامه خارج از کشور است.


وی اضافه کرد: هرمجموعه ای که می تواند در عرصه بین الملل فعال باشد باید در رساندن این پیام و نهادینه کردن آن در عمق جان ملت های دیگر به ویژه جوانان در کشورهای گوناگون جهان تلاش های لازم را انجام دهد؛ یکی از راه ها این است که در فضای مجازی به طرق گوناگون و به زبان های مختلف این پیام ترجمه شده و به جهانیان مخابره شود، همچنین با اندیشمندان و فعالان فرهنگی در جوامع گوناگون باید ارتباط بر قرار کرد تا زمینه درک این پیام، همگرایی بین ملت ها و تشکیل جامعه جهانی با رویکرد اسلام ناب محمدی شکل گیرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات