۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۶۳۷۰
امام جمعه شهر کرد خبر داد؛

برگزاری آیین تجلیل از برترین مؤذن‌‌های حلقومی چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته وحدت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: با توجه به برنامه‌ ریزی ‌های صورت گرفته جشنواره مؤذنان برتر در هفته وحدت برگزار و از برترین مؤذن‌ های حلقومی استان چهارمحال و بختیاری تجلیل می ‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 14 آبان ماه، در نشست شورای اقامه نماز این استان با بیان این که اذان، شهادت به رسالت پیامبر اسلام(ص) و از مهم ترین شعائر اسلام است، افزود: با توجه به برنامه‌ ریزی ‌های صورت گرفته جشنواره مؤذنان برتر در هفته وحدت برگزار و از برترین مؤذن‌ های حلقومی استان چهارمحال و بختیاری تجلیل می ‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: جشنواره مؤذنان برتر که تاکنون 300 نفر شرکت کننده داشته است، 30 مؤذن برتر خواهد داشت.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در انتخاب برترین دستگاه‌ های اقامه ‌کننده نماز باید نهایت دقت به عمل آید تا مبادا حق دستگاهی ضایع شود، خاطرنشان کرد: اگر عدالت را به میان آوریم دیگران تشویق می ‌شوند و فرهنگ اقامه نماز گسترش پیدا می ‌کند و اگر غیر از این باشد رکود ایجاد می ‌شود و موجب دلسردی و نتیجه برعکس می‌ دهد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که باید عدالت و تقوی در همه سطوح جامعه خودش را نشان دهد، تصریح کرد: اگر عدالت و تقوی رعایت شود در زمینه صنعت، خدمات، آموزش و همه زمینه ‌های دیگر پیشرفت می ‌کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: بکوشیم آنچه در صحنه عمل است عرضه کنیم و گزارش دهیم و دقت و وسواس به خرج دهیم تا همه در عرصه نماز فعال شوند.

 

وی با تأکید بر این که تمام دستگاه‌ های استان مؤظف هستند در حین اجرای همه همایش ‌ها و جلسات اداری نماز را اقامه کنند، ادامه داد: مسؤولان شهرستان‌ ها مکلف شوند در عرصه ‌های مختلف نماز برترین‌های شهرستان خود را معرفی کنند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که اثر نماز از مسایل کلیدی است و هر توفیق دنیوی و اخروی که نصیب انسان مؤمن شود، حتما آغاز آن از نماز است، ابراز داشت: تعابیر زیادی که از نماز وجود دارد به دلیل کلید بودن آن است و اگر از این کلید درست استفاده شود، قفل‌های زیادی را باز می ‌کند و همه اولیاء دین و بزرگان از نماز استفاده کردند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهار محال و بختیاری گفت: امام خمینی(ره) حرکت خود را با نماز آغاز کرد و با نماز ادامه داد و با نماز به نتیجه رساند؛ بکوشیم که نماز در اولویت همه برنامه ها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: اگر بخواهیم استان را به جایگاهی که مطلوب آن است، برسانیم باید کار خود را از نماز آغاز کنیم چرا که نماز تقوی را درون انسان نهادینه می ‌کند و این یک اصل است.

 

امام جمعه شهرکرد در پایان تصریح کرد: مسؤولان نباید تنها مجری برنامه ‌ها باشند بلکه خود باید طرح ‌های ابتکاری ارائه دهند و آن را در کشور اشاعه دهند.

 

در ادامه این نشست نیز سیامک سلیمانی، معاون توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در اجلاسیه نماز از 24 دستگاه، مدیر و مسؤول برتر استان چهارمحال و بختیاری تجلیل می ‌شود.

 

وی با اشاره به این که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته از این تعداد سه دبیر و سه مدیر برتر تجلیل می‌شود، افزود: در این اجلاسیه از یک دانشگاه برتر و یک مدرسه نمونه نمازی نیز تجلیل به عمل می آید.

 

معاون توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این که از بین مهدهای کودک و مدارس و بیمارستان‌های استان هم برترین ‌های اقامه نماز انتخاب می ‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی ستاد ارزیابی بر اساس شاخص ‌های هر قسمت برترین ‌های نماز انتخاب می ‌شوند.

 

وی با اشاره به این که نماز به هیچ عنوان ترک شدنی نیست و کار برای نماز هم ترک شدنی نیست، تصریح کرد: با برگزاری اجلاسیه نماز و انتخاب برترین‌ ها می ‌توان در راستای گسترش فرهنگ اقامه نماز و ایجاد حساسیت گامی برداشت./9457/202/ب2

ارسال نظرات