۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۳۹۲
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانگر ارتباط درست مردم با نظام است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: مشارکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات، نشانگر ارتباط درست مردم با نظام و تثبیت کننده اقتدار کشور است.
محمدرحيم نوروزيان- ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در جمع اعضای این ستاد، با تأکید بر تلاش و مشارکت همه نیروها در راستای برگزاری پرشور انتخابات پیش رو، اظهار کرد: باید همه مسؤولان، مردم و احزاب و جناح ها برای برگزاری انتخاباتی حماسی، سالم و قانونمند در اسفندماه امسال تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه فراهم کردن فضای امن انتخاباتی و برگزاری پرشور و بی طرفانه انتخابات با مشارکت حداکثری مردم مهم ترین هدف ستاد انتخابات کشور است، افزود: تحقق این هدف نیازمند همدلی و همزبانی همه مردم و نیروها در راستای تحقق حماسه سیاسی دیگری است.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه با وجود پیشرفت های چشمگیر در زمینه سخت افزاری در کشور، هنوز آن چنان که باید و شاید در بخش نرم افزاری که همان همدلی و همزبانی است مؤفق نیستیم، خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو مردم باید تلاش کنند با همدلی و همزبانی و دوری از افراط و تنگ نظری نمایندگانی پیگیر همانند شهید مدرس را به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

 

وی با بیان اینکه احزاب و جناح های سیاسی از عناصر اصلی برگزاری پرشور انتخابات بوده و می بایست نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند، تصریح کرد: در واقع مشارکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات، نشانگر ارتباط درست مردم با نظام و تثبیت کننده اقتدار کشور بوده به همین دلیل همه مسؤولان و متولیان برای تحقق این مهم باید تلاش اصولی و درست داشته باشند.

 

رییس ستاد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فضای انتخاباتی در استان با بیان اینکه چشم انداز انتخابات در خراسان شمالی مطلوب است، اظهار کرد: با وجود این، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان نیازمند فضای مطلوب تری است.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه در خراسان شمالی حضور نامزدهای انتخاباتی نسبت به میانگین کشوری پایین تر بوده و رقابت در شهرستان ها در بین افراد معدودی صورت می گیرد، افزود: مجلس شورای اسلامی جایگاه والایی داشته به همین دلیل نیز حضور افراد توانمند و کارآمد در صحنه رقابت منجر به تقویت مجلس و رفع بسیاری از مشکلات و گرفتاری های موجود در کشور می شود.

 

وی در ادامه با یادآوری خطوط قرمز تبلیغات انتخاباتی نامزدها، خاطرنشان کرد: ورود نکردن به مسائل قومیتی یکی از موارد مهمی است که شورای امنیت کشور به آن تأکید دارد زیرا عدم رعایت این موضوع تبعات گسترده ای داشته و هزینه های سنگینی را به کشور و منافع ملی تحمیل می کند، افزون بر این از نظر قانونی نیز نامزدهای انتخاباتی می بایست در برابر این اقدام ها پاسخ بدهند.

 

نوروزیان تقسیمات کشوری و اختلاف های مذهبی را از دیگر خطوط قرمز تبلیغات انتخاباتی نامزدها برشمرد و افزود: نامزدهای انتخاباتی باید از ایجاد مطالباتی که در واقع عملی نشده، به سرمایه های اجتماعی لطمه می زنند و اعتماد عمومی را خدشه دار می کنند اجتناب کنند.

 

وی ادامه داد: رسالت اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت است به همین دلیل دادن وعده های اجرایی به معنای صداقت نداشتن با مردم و داشتن نگاه نادرست به جایگاه مجلس است.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است.

 

بر اساس اعلام هیأت نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی، طبق رصدهای این هیأت تاکنون حدود 60 نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی استان در انتخابات مجلس دهم از این استان مطرح هستند.

 

همچنین برای یک کرسی نمایندگی مردم استان در خبرگان رهبری نیز چهار تا پنج نفر مطرح هستند که احتمال می رود با نزدیک شدن به زمان انتخابات برخی از این افراد به نفع دیگران کناره گیری کنند.

 

لازم به یادآوری است، در استان 918 هزار نفری خراسان شمالی، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حدود 630 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات