۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۶۳۹۴
آیت الله ممدوحی مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف دولت در کنترل طلاق/ نقش فرهنگ سازی رسانه‌ها در ازدیاد نسل

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از عملکرد ضعیف دولت در کنترل طلاق گفت‌: از مسائلی که سبک زندگی اسلامی را به شدت به خطر می‌اندازد، بحث طلاق است که ریشه در بی‌بند و باری برخی از زنان دارد و مسؤولان باید به این مسائل مهم فرهنگی توجه کنند.
آيت الله ممدوحي آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از استادان درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت اجرای سبک زندگی اسلامی، یکی از مصادیق آن را مسأله اقتصاد اسلامی دانست و گفت: زندگی پسندیده در دنیا به معنای عاقلانه زندگی کردن است به صورتی که نه اسراف در کار باشد و نه تبذیر و وقتی ما سخن از اقتصاد اسلامی به میان می‌آوریم به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای مصرف به حد ضرورت است.

 

اجرای اقتصاد مقاومتی با دوری از تجملات

وی با اشاره به سخنان چند وقت اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: برای اجرای این امر باید وسایل رفاهی غیر ضروری، رقابت‌های غلط در عروسی‌ها، لباس‌های گران و لوازم خارج از احتیاج و تجملات را از زندگی خارج کرده و وابستگی‌مان به آنها را از بین ببریم.

 

آیت الله ممدوحی به یکی از مصادیق بی‌مبالاتی در عرصه اقتصاد اسلامی یعنی ساختمان سازی‌های غیر متعارف اشاره کرد و بیان داشت: ما در فرهنگ اسلامی و ایرانی بهترین نقشه‌ها را برای خانه سازی داریم و نیازی به صرف هزینه‌های بسیار بالا برای برج سازی‌ به سبک غربی نداریم که همه این کارها خرج کردن غیر عقلایی سرمایه‌‌های مملکت است و برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید مد نظر قرار بگیرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه اصلی را در فرهنگ سازی برای مسأله فرزند دار شدن و تربیت دارند، ابراز داشت: لازم است رسانه ها در این خصوص جلسات متعددی بگیرند و با هم فکری و ارائه راهکار و مصاحبه با خبرگان این رشته، گامی در جهت این نهادینه سازی مسأله سبک زندگی اسلامی و به ویژه تکثیر نسل بردارند و به عقیده بنده رسانه‌ها و مطبوعات باید رسالت اصلی خود را در همین زمینه قرار دهند.

 

عملکرد ضعیف دولت در کنترل بی‌بند و باری‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از عملکرد ضعیف دولت در کنترل طلاق‌ها و جدایی، افزود: یکی از مسائلی که سبک زندگی اسلامی را به شدت به خطر می‌اندازد، بحث طلاق است که ریشه در بی‌بند و باری برخی از زنان دارد و محل اصلی آن در دانشگاه‌ها و خیابان‌ها است؛ چرا که مرد هر قدر بی‌دین و مذهب هم که باشد، زن بی‌بند و بار را نمی‌پذیرد و به همین دلیل در فرهنگ اسلامی تأکیده شده که زن به غیر از شوهر خود با کسی گرم صحبت نشود؛ دولت و حتی برخی از مردم در این مورد عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

 

وی عنوان کرد: بنده بارها شنیدم دختر و پسر تحصیل کرده‌ای با هم ازدواج کردند؛ اما به یک سال نرسید که از هم جدا شدند و وقتی تحقیق کردند، معلوم شد این زن با مرد دیگری در ارتباط بوده است؛ بنابراین ریشه بی‌بند و باری‌ها، امروزه از دانشگاه و دبیرستان به مدارس راهنمایی نیز کشیده شده است و نمی‌دانیم مسؤولان و به ویژه وزارت آموزش و پرورش چه راهکاری دارند و مگر این مسائل مهم نیست؟

 

وی تصریح کرد: من به جرأت به شما بگویم با این وضع در 10 سال آینده هیچ دختری در خانه هیچ پسری دوام نخواهد آورد./1330/ت302/ف2

ارسال نظرات