۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۴۰۱

مدرسه قرآنی بنی کانون تبلیغ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در کنگو

خبرگزاری رسا ـ مدرسه قرآنی شهر «بنی» که در مسجد جامع این شهر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده است، در راستای پرورش نسلی آشنا به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و مخالف درگیری‌های قومی و مذهبی فعالیت می‌کند.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدرسه قرآنی شهر بنی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، همچون چراغی در این منطقه از کنگو که شاهد خشونت و درگیری‌های مسلحانه است، می‌درخشد.

 

مدرسه قرآنی شهر بنی که در مسجد جامع این شهر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو واقع شده است، در طول سال حداقل 260 قرآن‌آموز از سنین 5 تا 17 سال دارد.

 

در این مدرسه قرآنی که 15 سال پیش تأسیس شده، دروس دینی به قرآن‌آموزان ارائه می‌شود که آن‌ها را برای بهره‌مندی از فقه اسلامی، سیره نبوی و قرآن کریم آماده می‌کند.

 

ابوبکر صویدیک کومبی، یکی از اساتید مدرسه قرآنی شهر بنی اظهار کرد: نقش این مدرسه فرا دینی است؛ چراکه در حال پرورش نسلی است که خشونت را با اعتقاد راسخ به ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز، رد می‌کند و به کشور کنگو کمک می‌کند که یک محیط امن خالی از درگیری‌های قومی و مذهبی ایجاد شود؛ هرچند که این مدرسه قرآنی از فقدان تجهیزات رنج می‌برد.

 

وی افزود: این مدرسه برنامه درسی متنوع و پرباری دارد و ما همواره سعی می‌کنیم از کودکان مسلمانان، اشخاصی تحصیل‌کرده و آشنا به تعالیم والای دین اسلام تربیت کنیم تا در جوانی آگاهی کافی به منظور دوری از انحراف و خشونت را داشته باشند.

 

این استاد قرآنی تصریح کرد: ما نیازمند حمایت مالی اساسی برای گسترش این مدرسه قرآنی هستیم تا بتوانیم قرآن‌آموزان بیشتری را ثبت‌نام کنیم، همچنین در نظر داریم که در درازمدت آموزش دینی را برای تمام کودکان مناطق مختلف کشور ارائه دهیم.

 

کومبی در ادامه گفت: کتاب‌هایی که برای آموزش استفاده می‌شود، کهنه و پاره هستند، ما نیازمند حمایت مادی و معنوی مسلمانان جهان هستیم تا بتوانیم کتاب‌های نو برای آموزش دقیق و بهتر این کودکان، خریداری کنیم.

 

بنابر این گزارش، مدرسه قرآنی شهر بنی توانسته است به لطف آموزش‌های دینی که به کودکان ارائه می‌دهد، آن‌ها را از گرایش به خشونت و جنایت دور نگه دارد و توجه مردم را به خود جلب کند.

 

از مجموع 2 ملیون نفر ساکن در شهر بنی واقع در شرق کنگو، حدود 400 هزار نفر مسلمان هستند؛ این در حالی است که جمعیت مسلمانان در سراسر کشور جمهوری دموکراتیک کنگو طبق آخرین آمار رسمی در جولای گذشته، حدود 10 درصد از کل جمعیت 70 میلیون نفری این کشور بوده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات