۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۴۰۴
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان خبر داد؛

اعزام 124 روحانی مبلغ در دهه پایانی ماه صفر به مناطق محروم استان کرمان/ افتتاح 35 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان با بیان این‌که ترویج فرهنگ وقف از اساسی‌ترین محورهای دینی است، گفت: در همین راستا 124 روحانی مبلغ در دهه پایانی ماه صفر به مناطق محروم استان کرمان اعزام شده‌اند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در نشت خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در اداره اوقاف برگزار شد، با گرامیداشت هفته وقف به تشریح برنامه های این اداره پرداخت و افزود: وقف از آثار بسیار خوب و حسنات ماندگاری است که در جامعه ما به چشم می خورد و وقف به عنوان خیر یا احسان ماندگار تعبیر می شود که هدف سازمان اوقاف است که در قرآن از این احسان به باقیات و صالحات تعبیر می شود.


وی با بیان این که وقف شئوناتی دارد که برای جوامع به ویژه جامعه اسلامی مورد توجه وعنایت خاص است، تصریح کرد: حبس مقید پس از اتمام دوره و زمانش از حبس بیرون می آید ولی حبس معبد را می توان عنوان وقف را پیدا کند.


حجت الاسلام قاسمی زاده بخش دیگری از شئونات وقف را وصیت نام برد و تصریح کرد: وصیت یکی از شئون وقف است و بنابراین مردم اگر دسترسی شان در زمان ممات مقدور نشود می توانند برای بعد از مماتشان وصیت کنند، وقف چه وقف، چه حبس و چه وصیت ونذورات باشد همه این موارد احسان و خیر ماندگار است.


وی با بیان این که بعضی وقف ها مقطعی است، ابراز کرد: در حیات انسان ها یکی 50 سال کاری را انجام دهد و در آن تضمینی ندارد ولی در وقف تضمین وجود دارد البته شرط آن، این است که وقف درآمد داشته باشد.


مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد: موقوفات خود را برای خیرات و مبرات یا امور خیر وقف کنید که این امر می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه باشد.


حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به این که وقف باید در حوزه های مختلف صورت گیرد، اظهار کرد: در این راستا ترویج وقف یکی از اساسی ترین محورها است.


وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته وقف در کرمان پرداخت و اظهار کرد: اعزام 124 روحانی مبلغ در دهه پایانی ماه صفر به مناطق محروم استان کرمان، برپایی 14 خیمه معرفت در 14 امامزاده شاخص استان با حضور کارشناسان دینی از جمله برنامه های هفته وقف در کرمان است.


حجت الاسلام قاسمی زاده قرائت زیارت حضرت رسول از راه دور در 30 بقعه متبرکه استان و ویژه برنامه شهادت آن حضرت و امام حسن مجتبی(ع) و برگزاری ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) و برپایی 25 ایستگاه به عنوان همه واقف باشیم با حضور کارشناسان دینی را از دیگر برنامه های این اداره عنوان کرد.


وی سخنرانی رؤسای ادارات در نماز جمعه شهرستان های استان، اجرای چهارمین طرح تربیت حافظان قرآن کریم، اعزام 75 مربی طرح حفظ به دوره آموزشی در قم، تهیه و توزیع 10 هزار جلد کتاب زیارت اربعین در بین زائران سیدالشهدا، اعزام 10 نفر از روحانیان متخصص با هماهنگی سازمان آموزش وپروزش کرمان برای حضور در مدارس در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه و برگزاری همایش مبلغان اعزامی در کرمان از اهم برنامه های اداره اوقاف در کرمان است.


مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان بیان کرد: تولید و پخش 250 دقیقه برنامه در صدا وسیمای کرمان، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و تبلیغی و ارائه خدمات رایگان در یک روز از هفته وقف در بیمارستان‌ها و در مانگاه‌های موقوفه‌ای استان کرمان از دیگر برنامه های هفته وقف در کرمان است.


وی همچنین از افتتاح 35 پروژه عمرانی در کرمان خبر داد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، همایش متولیان موقوفات استان کرمان و اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم و تجلیل از نفرات برگزیده، همایش ائمه جمعه استان کرمان به میزبانی اداره اوقاف در کرمان، همایش بانوان واقف در کرمان نیز از دیگر برنامه های است که در هفته وقف در کرمان صورت می گیرد.


حجت الاسلام قاسمی زاده یادآور شد: سومین همایش وقف و رسانه در کرمان، تجلیل از واقفان هیات امنا، خدام، خیرین و اصحاب وقف در کرمان در هفته وقف برگزار می شود.


مدیر کل اوقاف و امو خیریه استان کرمان با اشاره به روزشمار هفته وقف امسال، گفت: روز چهارشنبه ، 18 آذرماه که در تقویم به نام روز وقف نامگذاری شده ، به نام «وقف، همدلی و همزبانی»، پنجشنبه 19 آذرماه مصادف با رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن (ع) به نام «وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار (ع)»، جمعه 20 آذرماه به نام «وقف، نهاد ممتاز دینی، اجرای امینانه نیات واقفین» ، شنبه 21 آذرماه مصادف با شهادت امام رضا (ع) به نام «وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان» ، یکشنبه 22 آذرماه مصادف با آغاز ربیع‌الاول و هجرت حضرت رسول (ص) از مکه به مدینه به نام «وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه» ، دوشنبه 23 آذرماه به نام «وقف، بانوان و مشارکت‌های مردمی» و سه‌ شنبه 24 آذرماه به نام «وقف، بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است./9709/202/ب2

ارسال نظرات