۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۴۴۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن تهران:

16 آذر روز بازیابی و بازسازی اندیشه‌های جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران با بیان این‌که سالروز 16 آذر روز بازیابی و بازسازی اندیشه‌های جوانان است، گفت: قشر جوان و پرانرژی جوانان و دانشجویان همواره مورد احترام ملت ایران بوده و خواهند بود چرا که آینده کشور بسته به بازوان توانمند جوانان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.
سيد محمد باقر علم الهدي

حجت‌الاسلام سید محمد باقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز 16 آذر ماه که در تقویم به نام روز دانشجو نامگذاری شده است، عنوان کرد: روز 16 آذر روز بازیابی و بازسازی اندیشه‌های جوانانی است که باید آینده کشور را رقم بزنند و برای پیشرفت و ترقی کشور تلاش کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) با تاکید بر نقش بنیادین جوان و دانشجو در کشور گفت: قشر جوان و پر انرژی جوانان و دانشجویان همواره مورد احترام ملت ایران بوده و خواهند بود چرا که آینده کشور بسته به بازوان توانمند جوانان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان این‌که جوانان نقش تأثیرگذاری در انقلاب و اسلام دارند، تصریح کرد: جوانان و دانشجویان می توانند در جبهه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سهیم بوده و نقش پر رنگ خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: این نقش اساسی باعث شده دشمنان نیز با سرمایه گذاری و کشیدن نقشه های مختلف برای جلب توجه نسل جوان وارد عمل شوند و با تاثیر گذاری بر آنها بخواهند نقشه های شوم خود را در کشور ما پیاده کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به توطئه دشمنان برای دلسردی نسل جوان از اهداف بلند امام راحل، رهبری عظیم الشان و نظام اسلامی گفت: دشمنان در تلاشند تا با ابتر نشان دادن نظام و انقلاب اسلامی و دلسرد نمودن مردم از آینده کشور، توطئه های خود را به ثمر رسانند لذا باید نسبت به نقشه های دشمنان آگاه و هوشیار بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به دستور حضرت حق در قرآن کریم به همه به ویژه جوانان مبنی بر انتخاب بهترین ها اظهار کرد: نسل جوان به سبب شور و هیجانی که در وجودش نهادینه شده است به دنبال بهترین است، از این رو باید دید بهترین در کجاست و منظور از آن چیست؟

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه جوانان و دانشجویان باید خود را برای ایثار و شهادت، آرمان های اصیل انقلابی، استقلال و منافع ملی و دینی آماده کنند گفت: عده ای به دنبال تحریف و ایجاد انحراف در نسل جوان و کشاندن فکر و دغدغه آنها به سمت خواسته های ناحق خود هستند از این رو باید مراقب این تحرکات بود و اجازه سوء استفاده را به دشمن نداد.

وی افزود: باید آنچه که بهترین است را آگاهانه و بدون وامدار کردن جوان به افراد و یا احزاب و گروه های خاص در اختیار جوانان و دانشجویان قرار داد تا آنها مسیر خود را به درستی ادامه دهند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در پایان با بیان این‌که جوانان باید گام های خود را با تکیه به توانمندی خود و حمایت مسؤولان بردارند، عنوان کرد: نباید جوان را پلی برای عبور افراد فرض کرد و با سوء استفاده از آنها به دنبال اهداف خاص خود بود./955/302/ب2

ارسال نظرات