۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۶۴۸۰
استاد حوزه علمیه قم:

والدین بهترین الگوی کودکان در مقابل هجمه فرهنگی غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ مجیدی، بهترین الگو و مربی کودکان در امر پوشش را مادران دانست و گفت: غرب در حال حاضر با ترویج فرهنگ برهنگی، توحش و فرهنگ حیوانی سعی دارد به کودکان جهان الگودهی کند و الگوهای غربی را به جای الگوهای اسلامی جایگزین کند.
تربيت کودکان حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امروزه غرب با راهبرد جایگزین کردن الگوهای غربی به جای الگوهای شرقی و اسلامی به جنگ مشرق زمین و سایر ادیان آسمانی آمده است، گفت: غرب متوجه این نکته شده که تربیت کودک از بدو تولد آغاز می‌شود و از همان روزهای نخست، نوزاد توان یادگیری و فراگیری امور مختلف را دارد.

 

وی افزود: همین توان کودک در یادگیری امور مختلف موجب شده است که امروزه برنامه‌ریزی هدفمندی برای آموزش کودک با کمک اسباب‌بازی، انیمیشن، فیلم و کتاب‌های مختلف در دستور کار مؤسسه های فرهنگی و هالیوود در کشورهای غربی قرار گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه در جوامع بشری فرهنگ‌هایی همانند فرهنگ غربی که خود را فرهنگ برتر و فرهنگ غالب می‌دانند با ساخت فیلم و تولید محصولات فرهنگی سعی کرده‌اند به صورت گسترده به کودکان جهان الگودهی داشته باشند که البته بیشتر این الگوها و قهرمانانی را که معرفی می‌کنند مروج فرهنگ برهنگی، توحش و فرهنگ حیوانی غرب هستند.

 

خانم مجیدی با اشاره به اینکه امروزه مادران می‌توانند خیلی راحت با دوختن چادر برای عروسک‌های دخترانشان و آموزش نماز به عروسک و کودک در قالب بازی مروج فرهنگی دینی و اسلامی باشند، گفت: تا زمانی که والدین تنها به نیازهای جسمی کودک توجه کرده و به نیازهای روحی و تربیتی او بی‌تفاوت باشند غرب در میدان ترویج مبانی فرهنگی یکه تاز میدان خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این موضوع که باید از دو سالگی با جدا کردن بستر دختر بچه از پسر بچه حریم و پوشش را به کودکان آموزش دهیم، تصریح کرد: از سه سالگی لازم است دختر بچه‌ها و پسر بچه‌ها تفاوت‌های رفتاری و پوششی خود را با یکدیگر بفهمند و بر مبنای آن عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: البته والدین نباید در این زمینه بر کودکان خود سخت‌گیر باشند بلکه باید تا پنج سالگی به طور کامل، اما به مرور زمان، فرزند خود را با نوع پوشش و رعایت حریم‌ها آشنا کنند.

 

خانم مجیدی یادآور شد: پدر و مادرانی که با سختگیری می‌خواهند از همان روز نخست دختر بچه آن‌ها به صورت کامل حریم حجاب را رعایت کند موجب دلزدگی او از امر پوشش می‌شوند./968/پ202/ف2

ارسال نظرات