۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۵۰۸

انتقاد شدید یکی از علمای لبنان از سوء‎استفاده مذهبی از اختلاف ترکیه و روسیه

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن لبنان از سوء‎استفاده مذهبی از اختلاف میان ترکیه و روسیه به شدت انتقاد و توقف پخش شبکه المنار از ماهواره عرب ست را محکوم کرد.
حسام العيلاني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی از علمای اهل تسنن و امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان در پیامی نسبت به سوء استفاده مذهبی از نزاع میان روسیه و ترکیه به شدت واکنش نشان داد و تصریح کرد: برخی افراد و جریان ها پس از بی نتیجه ماندن فتنه مذهبی در سوریه، به سراغ اختلاف میان ترکیه و روسیه رفته و از این اختلاف نیز در راستای فتنه انگیزی استفاده می کنند.
 
وی افزود: آنان می خواهند با ایستادن در کنار ترکیه، در برابر مخالفان خود بایستند. این در حالی است که اختلاف میان روسیه و ترکیه کاملا سیاسی است.
 
شیخ العیلانی خاطر نشان ساخت: چگونه می توان رابطه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی و هماهنگی نظامی ترکیه با این رژیم را تفسیر کرد؟ چه برداشتی برای سفر جریان های مقاوم اهل تسنن به روسیه و دیدار با مسؤولان این کشور می توان داشت؟
 
این عالم اهل تسنن بر لزوم پایان هرگونه سوء استفاده دینی از اختلافات سیاسی تاکید کرد.
 
وی همچنین توقف پخش شبکه ماهواره ای المنار از ماهواره عرب ست را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: توقف پخش شبکه المنار پس از توقف شبکه المیادین چه پیامی به دنبال دارد و در راستای مصالح کیست؟
 
امام جماعت مسجد الغفران اظهار داشت: به کسانی که فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده اند، می گوییم که شبکه المنار، شبکه مقاومتی است که دشمن صهیونیستی نتوانست صدای آن را در جنگ سال 2006 خاموش سازد و ماهواره ای عرب ست را به تجدیدنظر در تصمیم خود فرامی خوانیم./980/ب902/د
ارسال نظرات