۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۵۴۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین:

دانشگاه‌ها باید بستر رشد و تعالی دانشجویان را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: دانشگاه‌ها وظیفه خطیری در زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب جهت رشد و تعالی دانشجویان بر عهده دارند.
دانشگاه‌ها باید بستر رشد و تعالی دانشجویان را فراهم کنند

 حجت‌الاسلام محمد محبی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تاکید بر نقش اساسی  دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها وظیفه خطیری در زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب جهت رشد و تعالی دانشجویان بر عهده دارند.

 

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: اگر چنین بستری محیا شود استعدادهای ارزشمند دانشجویان در مسیر صحیح و در راستای رشد و تعالی و پیشرفت کشور و جهان اسلام قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: برای رسیدن به  این آرمان متعالی باید ضمن تلاش، برنامه ریزی مناسب نیز داشت.

 

یکی از ایرادات مهم به دانشگاه‌ها وجود رشته های اشباع شده است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی رشته های ناکارآمد در دانشگاه های کشور عنوان کرد: یکی از مهمترین ایراداتی که به دانشگاه ها وارد است این است که استعداد و سرمایه عظیم نیروی جوانان و دانشجویان گاه در تحصیل رشته هایی معطل می شود که جامعه به آن فعالیت نیازی ندارد و یا نیاز به آن رشته بسیار اندک است.  

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین تاکید کرد: این در حالی است که نیاز جامعه در بسیاری از عرصه ها به رشته هایی است که باید آن را در دانشگاه ها در اولویت جذب قرار داد.

 

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: رشته هایی که جامعه از آن اشباع شده و یا رشته های تعریف نشده که به آن نیاز اندکی وجود دارد باعث می شود تا زمینه کارآفرینی و تولید به سبب کم کاری ایجاد نشود و دانشجویان این تصور را داشته باشند که آینده روشن در انتظار آنها نیست.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین یکی از مهمترین مشکلات اساسی در فضای دانشگاه ها را چنین دانست: گاه دانشجویان افق روشنی برای آینده خود نمی بینند تا امیدوارانه در عرصه های مختلف فعالیت فعالیت کند.

 

وی با بیان اینکه اگر دانشجویان آینده روشن از رشته تحصیلی خود داشته باشند بی شک جدی تر و بهتر تحصیلات خود را ادامه خواهند داد و در این مسیر تلاش مضاعف تری خواهند داشت گفت: در صورت ایجاد چنین برداشتی دیگر دانشجویان خود را با کارهای سخیف که در شان آنها نیست مشغول نخواهند کرد و اولویت خود را به سمت کارآمدی برای کشور و نظام تغییر خواهند داد.

 

برنامه های روز دانشجو در راستای تقویت خودباوری، تعالی و رشد دانشجویان باشد

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روز دانشجو اعلام کرد: نهاد ولی فقیه در دانشگاه ها در کنار مسئولان فرهنگی تلاش خواهد کرد تا برنامه هایی را در این روز در دانشگاه ها برگزار کند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین در پایان تاکید کرد: این برنامه ها در راستای تقویت خودباوری، تعالی و رشد دانشجویان خواهد بود که نتیجه آن در نهایت به سود جامعه است./955/302/ب3

ارسال نظرات