۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۵۵۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین:

بازخوانی ارزش‌ها، اهداف و مبانی انقلاب از رسالت های اصلی دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به رسالت اصلی دانشجویان گفت: بازخوانی ارزش‌ها، اهداف و مبانی انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی از اصلی ترین رسالت های دانشجویان باید باشد.
حجت الاسلام حسين حيدري

حجت‌الاسلام حسین حیدری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با  اشاره به تاریخچه روز دانشجو در 16 آذر ماه گفت: در آذرماه سال 1332 معاون رییس جمهور آمریکا وارد ایران شد که این امر با واکنش منفی دانشجویان مواجه شد.

 

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: به دنبال واکنش دانشجویان سربازان رژیم وارد محوطه دانشگاه شده و ضمن درگیری با دانشجویان سه دانشجو را به شهادت رسانیده و تعدادی را نیز زخمی کردند.

 

منش ضد استکباری دانشجویان هنوز هم ادامه دارد

وی افزود: این ماجرا و اعتراض دانشجویان به ماهیت استکباری آمریکا و ایادی آنها برمی گردد که دانشجویان مبارزه با استکبار و عوامل آنها را از این تاریخ شروع کرده و چهره ضد آمریکایی بر خود گرفته که هنوز هم ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: دانشجویان انقلابی از همان ابتدا و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با بصیرت و بیداری، حرکات ضد استکباری خود را آغاز کردند که با حمایت و دفاع مردم از این حرکات روبه‌رو شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به  لزوم بصیرت در بین نیروهای دانشجویی  و دانشگاهی گفت: باید بصیرت و آگاهی در میان دانشگاهیان مورد توجه قرار بگیرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: اینکه امام راحل دانشگاه را محل تحول در جامعه معرفی می‌کنند به دلیل اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجویان در میان آحاد ملت است.

 

بازخوانی ارزش ها، اهداف و مبانی انقلاب یکی از رسالت های اصلی دانشجویان است

وی خطاب به دانشجویان کنونی تصریح کرد: باید دانشجویان امروز با بصیرت لازم،  ادامه دهندگان خط دانشجویان شهید باشند و در این راه مراقب باشند غفلت دامن‌گیر آنها نشود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به رسالت اصلی دانشجویان خاطرنشان کرد: بازخوانی ارزش‌ها، اهداف و مبانی انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی از اصلی ترین رسالت های دانشجویان باید باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر امروز بخواهیم در همان مسیر حرکت کنیم باید آرمان‌های انقلاب و ارزش های بنیادین را به درستی بشناسیم و نسبت به آن پایبند باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم روشنگری را باید از طریق مراجعه به افراد متخصص انجام شود، گفت: برای بیداری و روشنگری افراد متخصص و آگاه باید وارد میدان شوند و زمینه روشنگری را ایجاد کنند.

 

این مسؤول ادامه داد: اگر اساتید و متخصصان امر به وظیفه و رسالت دینی و انسان و انقلابی خود پایبند نباشند دانشجویان به انحراف کشیده و دشمن از این نقطه و روزنه وارد عمل خواهد شد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در پایان تأکید کرد: اگر دانشگاه و دانشجو به وظیفه تحول گرای خود جامه عمل بپوشاند در نتیجه این اقدامات جامعه بیمه خواهد شد./955/303/ب2

ارسال نظرات