۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۰۶۵۵۹
آیت الله طبرسی:

16 آذر، روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، 16 آذر را روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار دانست و گفت: دانشجویان کشورمان با الگو گیری از نهضت امام حسین(ع) همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت های خود قرار داده اند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز درجمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن، با گرامیداشت روز دانشجو، 16 آذر را یادآور ایستادگی و پایمردی دانشجویان مسلمان در برابر نظام سلطه یاد کرد و گفت: دانشجوی مسلمان ایرانی در تاریخ با هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه دشمنان همواره فریاد ضد استکباری سر داده است.

 

وی 16 آذر را روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار دانست و افزود: دانشجویان کشورمان با الگو گیری از نهضت امام حسین(ع) همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت های خود قرار داده اند.

 

آیت الله طبرسی مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجو بدلیل عدم وابستگی سیاسی و جناحی آزادانه می اندیشد.

 

وی، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی را از مهم ترین شاخصه های دانشجوی ایرانی برشمرد و افزود: دانشجویان کشورمان با الهام از سیره سیاسی امام راحل و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره در برابر توطئه های دشمنان با اقتدار ایستاده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، علم جویی را عنصری مهم و اساسی در بینش دانشجویان اعلام کرد و افزود: دانشجویان همواره انگیزه ای مستحکم در کسب علم و دانش و بالا بردن توان بینشی خود داشته است.

 

وی از آرمان خواهی به عنوان یکی از ویژگی های مهم یک دانشجو یاد کرد و با بیان این که جنبش دانشجویی باید به دنبال عدالت، مساوات، آزادی معنوی، اجتماعی و عزت ملی باشد، افزود: دانشجو به عنوان نیروی فعال و پویای هر جامعه، بازوی توانمند علمی هر کشور است.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که دانشجویان باید همواره در صحنه حضور داشته باشند و نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور بی تفاوت نباشند، بیان داشت: دانشجوی ایرانی با فهم سیاسی بالا همواره تحلیلی صحیح از شرایط سیاسی جامعه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بابیان این که دانستن تاریخچه روز دانشجو از الزامات و ضروریات جامعه علمی است افزود: از آن روز تاکنون مبارزه دانشجویی علیه استکبار ادامه یافت و دانشجویان در سال 42 هم‌زمان با قیام امام راحل بعد از روحانیت و حوزه علمیه قم، حمایت قاطعانه خود را اعلام کردند و به‌صورت عالمانه نیز در کنار امام حضور داشتند.

 

آیت‌الله طبرسی با اشاره به پژوهش‌های علمی و اختراعات دانشمندان جهان تأکید کرد: خداوند ابزار علم و دانش را در اختیار انسان قرار داده است امروزه تحقیق و پژوهش‌ها باعث پیشترفت های زیادی درجگان شده است.

 

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت های علمی در صنایع نظامی توسط سپاه وارتش افزود: دشمن از این‌همه موفقیت می‌ترسد و نمی‌تواند کوچک‌ترین حرکتی علیه کشورمان داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دانشگاه های کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً غربی اداره می شد، گفت: علوم غربی در همه سطوح دانشگاهی کشورمان دیده می شد اما امروز به برکت پیروزی انقلاب توانستیم بخشی از این علوم را اصلاح کنیم که البته تا رسیدن به مرحله مطلوب فاصله داریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، دانشگاه ها را منشأ تحول در جامعه دانست و با بیان این که محور علوم مختلف در دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد، ادامه داد: تقویت جایگاه دانشگاه ها بستری برای رشد و توسعه علمی کشور را فراهم می کند.

 

امام جمعه ساری، وجود دانشمندان و نخبگان جوان علمی را یکی از ویژگی های مهم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از شخصیت های علمی جهان ایرانی هستند که این نشان دهنده ظرفیت ملت ایران در رشد و توسعه علمی است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز بسیاری از پیشرفت های به دست آمده در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان نیروی جوان صورت گرفته است، گفت: ظرفیت های علمی بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز به خوبی از آنها بهره برداری نمی شود که باید زمینه بهره گیری این پتانسیل های جوان فراهم شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دانشگاه علمی کاربردی در کاهش دغدغه اشتغال نسل جوان جامعه گفت: خوشبختانه این داشگاه در مهارت های علمی و عملی تلاش های خوبی داشته و دارد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که با بیان این که متأسفانه امروز خروجی دانشگاه ها باید وضعیت اشتغال جامعه هیچ تناسبی ندارد، افزود: در حال حاضر یکی از نیازهای روز جامعه به کارگیری علم برای ایجاد اشتغال است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که ما باید سهم توسعه علمی خود در جهان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای جهان برای توسعه علم در جهان با هم رقابت می کنند./950/202/ب3

ارسال نظرات