۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۰۶۶۰۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تشریح شفاف عملکرد اوقاف موجب افزایش اعتماد عمومی نسبت به این نهاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر ضرورت تبیین واضح و شفاف عملکرد اوقاف، گفت: تشریح عملکرد اوقاف سبب اعتمادسازی عمومی شده و افزایش موقوفات را در پی خواهد داشت.
ديدار مدير کل اوقاف با نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ديدار مدير کل اوقاف با نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ديدار مدير کل اوقاف با نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ديدار مدير کل اوقاف با نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ديدار مدير کل اوقاف با نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل، معاونین و روسای ستادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تبلیغ وقف اظهار داشت: همانگونه که نماز، روزه، خمس و زکات تبلیغ می شود باید تبلیغ وقف نیز به عنوان سنت حسنه و فریضه دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ارومیه افزود: موضوع وقف از صدر اسلام بوده است و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین نیز ضمن تبلیغ این سنت حسنه، در اجرای آن نیز پیشگام بودند.

 

وی با اشاره به وقف نخلستان ها و چاه های آب از سوی امیر مؤمنان(ع) تصریح کرد: باید آثار و برکات وقف در جامعه تببین شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت تبیین واضح و شفاف عملکرد اوقاف، گفت: تشریح عملکرد اوقاف باعث اعتمادسازی عمومی شده و موجب افزایش موقوفات می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر اجرای دقیق نیت واقفین تأکید کرد و افزود: متأسفانه در زمان طاغوت و غصب موقوفات از سوی رژیم پهلوی، بدبینی هایی در این زمینه به وجودآمده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر بروزرسانی اجارات موقوفات تأکید کرد و ابراز داشت: باید احکام شرعی موقوفات بیان شود تا مردم به لحاظ شرعی نسبت به پرداخت اجارات اماکن موقوفه اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بی توجهی برخی نهادهای دولتی نسبت به پرداخت اجارات موقوفات، ابراز داشت: مدیران باید خود استقبال کرده و مباحث شرعی را در این خصوص در نظر بگیرند.

 

امام جمعه ارومیه بر تشکیل شورای احیاء موقوفات تأکید کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه باید با جدیت پیگیر احیاء موقوفات باشد و با موقوفه خواران برخورد کند تا مردم جامعه به حساسیت موضوع پی ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعلام آمادگی کرد از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و تریبون نماز جمعه در راستای بسط و گسترش فرهنگ وقف و احیاء موقوفات استفاده کند./1301/202/ب3

ارسال نظرات