۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۶۱۰

مفتی قدس نسبت به حمله مجدد به مسجد الاقصی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مفتی قدس و خطیب مسجد الاقصی درباره دعوت سازمان‌های صهیونیستی برای یورش به این مسجد همزمان با اعیاد یهودیان هشدار داد.
مفتی قدس نسبت به حمله مجدد به مسجد الاقصی هشدار داد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسین در بیانیه ای مطبوعاتی ضمن هشدار درباره دعوت سازمان های صهیونیستی برای یورش به مسجد الاقصی تاکید کرد که این یورش ها دروغ بودن ادعاهای مسؤولان رژیم اشغالگر در خصوص حفظ اوضاع قدس و مقدسات را نشان می دهد.

 

شیخ محمد حسین همچنین از اقدام مسؤولان رژیم اشغالگر قدس مبنی بر حمایت از یهودیان افراطی و تجاوزات آنها علیه مسجد الاقصی و در عین حال اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران مسلمان به این مسجد انتقاد کرد.

 

وی همچنین تصمیم شهرداری قدس اشغالی در خصوص ساخت تاسیسات یهودی در میدان براق قدس را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار به مقدسات اسلامی با هدف تغییر آثار عربی و اسلامی شهر قدس برشمرد.

 

سازمان های "معبد کذایی" گروهک های شهرک نشین صهیونیست را از دیروز یکشنبه به یورش به مسجد الاقصی فرا خواندند.

 

این اقدام همزمان با آغاز جشن های مربوط به آنچه که "عید روشنایی" خوانده می شود، صورت می گیرد و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

 

رژیم صهیونیستی در این عید با استفاده از سیستم ها و دستگاه های ویژه تصاویر رنگی را بر روی دیوارهای شهر قدس نمایش می گذارد. این اقدام در چارچوب تلاش ها برای یهودی سازی شهر قدس و نشر فرهنگ رژیم صهیونیستی انجام می پذیرد.

 

سازمان های شهرک سازی نیز یهودیان را به ورود گسترده به مسجد مبارک الاقصی در این عید و انجام فعالیت های یهودی سازی در شهر بیت المقدس فرا خواندند.

 

از سوی دیگر الازهر مصر در بیانیه ای ضمن محکوم کردن دعوت شهرک نشینان برای یورش به مسجد الاقصی، نسبت به عواقب این یورش ها و ایجاد خشم در دلهای مسلمانان مقیم داخل و خارج از اراضی مقدس هشدار داد.

 

در بیانیه الازهر از تمامی کشورهای دوستدار صلح خواسته شده است تا سریعا برای ممانعت از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه حرم مقدس و تلاش دائمی این رژیم برای یهودی سازی قدس، دست به اقدامی بزنند.

 

الازهر همچنین تاکید کرد که این فراخوان ها و دعوت های تحریک آمیز مردود است زیرا قضیه فلسطین در دلهای مسلمانان و اذهان آن باقی است./982/ب101/ک

ارسال نظرات