۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۶۲۶
حجت الاسلام حسینی:

رسالت جنبش دانشجویی آرمان‌خواهی و آزاداندیشی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آرمان خواهی و آرمان گرایی، عدالت خواهی و آزاداندیشی رسالت جنبش دانشجویی است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: علم و اخلاق دو بال مهم برای تعالی بشریت محسوب می شود که همواره بایستی مورد توجه قرار گیرند.


وی با بیان این‌که علم بدون اخلاق و اخلاق بدون علم نمی توان انسان را به صورت حقیقی به کمال برساند، خاطرنشان کرد: علمی بدون اخلاق، فاجعه برای بشریت به دنبال دارد و اخلاق بدون علم هیچ نفعی برای جامعه ندارد، از دیدگاه مبانی اسلامی و قرآنی همواره تحصیل در کنار تهذیب بیان شده است.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دانشجویان موتور محرکه جامعه بوده  و باید به دنبال تحقق آرمان های اسلامی و انقلابی باشند، تصریح کرد: در طول تاریخ آرمان خواهی و آرمان گرایی، عدالت خواهی و آزاداندیشی رسالت جنبش دانشجویی است.


وی پیگیری مطالبات رهبری با بهره گیری از نهضت روشنگری و بصیرت افزایی را از دیگر رسالت‌های خطیر دانشجویان و دانشگاهیان دانست و گفت: دانشجوها هر جا آرمان های اسلام و انقلاب و نهضت دانشجویی مورد هجمه دشمن قرارگیرد، در راه صیانت از آن، خود را فدا می کنند.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تشریح وظیفه دانشجو در عصر حاضر ادامه داد: خودسازی، تعمیق معرفت، تهذیب، اخلاق‌گرایی، علم افزایی از گام های اساسی دانشجوهای این مرز و بوم در راستای صیانت از آرمان ها و ارزش های متعالی اسلامی و انقلابی است.


حجت الاسلام حسینی بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیازمند شناخت عمیق از اوضاع داخلی و خارجی کشور و بصیرت نسبت به شرایط حاکم بر نظام دانست و افزود: نگاه رهبر انقلاب نسبت به قشر دانشجو متفاوت با دیگر اقشار جامعه است، جنبش نرم‌‌افزاری، تولید علم و ارتقای سطح دانش از جمله مطالبات رهبری از دانشگاهیان است.


وی با بیان این‌که علم به عنوان مظهر عقلانیت و شکوفایی عقل، بهترین ابزار و چراغ هدایت برای دانشجوها در زمان کنونی است، گفت: یکی از عوامل اقتدار هر کشور، میزان تولید علم و یافته‌های پژوهشی دانشگاه‌های آن جامعه است، از این رو فعالیت علمی دانشگاه ارتباط مستقیم با اقتدار نظام دارد./935/203/ب2

ارسال نظرات